FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fokus i skolan är lärande, jag tror att en studieinriktad elev kan lära sig inne i en kartong om han/hon så vill. Att du fokuserar på "men hon kanske fuskar?!" är ju att lyfta upp de små bekymren. Om lärarna inte klarar av att känna igen sina elever så har vi ju uppenbart ett större problem. In fact, lärare borde testa sig själva att känna igen sina elever i maskering. Problemet är att när du vill få igenom förbud mot så små saker som niqab/burka, så har man gått ned på så låg förbudsnivå så att nästa förbud på den nivån blir mycket lättare att införa. Jag som inte bär niqab/burka vill inte påverkas av din förbudsiver, "in the long run". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag tror du får en helt annan poäng med slöjan.
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Administratör
|
Nej, inte de senaste 15+ åren.
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
|
||||
|
Sanning med modifikation, kommunerna står för fiolerna och det praktiska men det är staten som skriver lagarna och har Skolverket för att styra skolan och Skolinspektionen ser till att lagar etc. följs.
Enligt mig en ganska dum uppdelning, skolan borde vara statlig för att slippa "små problem" som att kunna välja skola utan att fundera på vilken kommun den tillhör etc. Men små problem är inget att bry sig om enligt vissa. ![]() Senast redigerad av Westman den 2010-12-05 klockan 21:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Men knappast ur ett historiskt perspektiv (som innefattar arabländerna och vissa afrikanska islam-stater). Att sedan det finns kvinnliga muslimer som accepterar att täcka ansiktet är uppenbart, likaväl som det finns kvinnor födda i islamistiska stater som HATAR fenomenet. Jag har varit tillsammans med en av dessa i min ungdom.
![]() |
![]() |
#119 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||