FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Budskapet för deras del var ju dock klockrent: "Med en eberspächer skulle du inte behövt den här!" Om någon inte känner till dom så tillverkar dom bränsledrivna fordonsvärmare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
jag tror att isskrapor funkar riktigt bra, för det är just som du säger. Man lägger den i bilen sen ligger den där tills den förstörs och det är ju inte första taget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sticka ut är viktigt i ett sådant läge tror jag, eftersom person knappast kommer ta med sig isskrapan in till skrivbordet och kollar för att han/hon ändå sitter vid en dator... Resesidor och försäljare är ju hela internet fullt av iaf ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen, beroende på hur starkt varumärke och vilken marknadsandel man har, gör det kanske ingenting om en del av marknadsföringen "spiller över" på andra aktörer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Många roliga, intressanta och bra tips i denna tråden hur som ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här kanske inte faller under gerillamarknadsföring, men jag öppnade IKEAs reklamkatalog först av alla brev och paket i posthögen för någon vecka sedan. De använder sig av exakt samma blå och transparenta plastöverdrag som Skatteverket gör.
Jag tror att ett misstag som många företag gör är att de försöker göra sina reklamutskick roliga, färgglada och spännande, när de egentligen borde få kuverten att se ut som fakturor eller post från någon myndighet. Ett kuvert som det står "Nu kan du bli miljonär!" på åker i papperskorgen utan att öppnas. Ett blankt fönsterkuvert kommer däremot alltid att öppnas (i alla fall av alla som betalar sina fakturor och det är ju dem man vill ha som kunder). Dessutom blir mottagaren glad av att se att det var reklam och inte en besvärlig blankett från någon myndighet. Kan man få mottagaren att både öppna kuvertet och att bli lycklig över dess innehåll, så tycker jag att man har lyckats bra med sitt utskick. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|