Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Jag blir förvirrad, har Lenovo sagt att det är en DOA och gett dig ett returnummer men NetOnNet vägrar ta emot DOA?
Enligt min erfarenhet så om man har kontaktat leverantören så är säljaren ute ur bilden. Då skeppar man helt enkelt DOA-prylen till leverantörens mottagningsadress.
|
Det stämmer. Lenovo har gett mig ett DOANR och sagt att jag ska gå till återförsäljaren för att byta ut den då problemet uppstått så pass tidigt. Hade nämligen bara ägt den i 5 dagar. Netonnet hade dagen innan sagt att jag får vända mig till lenovo då de bestämmer.
Netonnet vägrar ta den som DOA utan tog emot den som RMA, det vill säga att de skickar den till tillverkaren och jag får vänta i flera veckor.
Jag tror såhär: De har begränsat antal i lager som de inte vill ge till mig, då jag redan har köpt och inte heller har ångerrätt som företag. På så sätt försäkrar de maximal försäljning och prioriterar inte att ge acceptabel service.