Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Äger du ditt liv?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-07, 14:07 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg

Vad ger oss rätt att bestjäla de med pengar pa deras tillgangar? Om man är logiskt konsekvent ger det mig ocksa rätt att stjäla fran dig, men visst hade du haft nagot emot att jag dök upp i Thailand imorgon, "för allmänhetens bästa"?
Dagisnivå = ridå. Men kom hit och stjäl du.

Med samma avståndstagande från vettig argumentationsnivå kan jag då undra om det är ok att kineserna kommer och köper upp din stad och använder den som provsprängningsområde för vätebomber. Givetvis efter att ni invånare hunnit fly. Lite humanism kan de väl ändå kosta på sig. Priset och marknaden styr och varför skulle inte marknaden även reglera vem som har rätt till ett specifikt geografiskt område? Lika väl som den reglerar vem som får borra efter olja, eller skövla regnskog.

Släpp inte bara sjukvården fri, utan låt oss sätta prislappar på allt inklusive städer och stater. På djur och natur. Varför inte på människor? Det är ju trots allt marknaden som styr. Det är det som är egentlig frihet! Friheten att vi kan äga, medan de fattiga inte äger något.

Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
Du har länkat till den tidigare.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017