Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Det skummaste problemet jag någonsin stött på (C#)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-26, 00:27 #1
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Standard Det skummaste problemet jag någonsin stött på (C#)

Tjena. Är spelutvecklare och jobbar just nu på serverdelen. Allt har flytit på bra men nu på senare dagar har jag skrivit om hela multithreading-systemet och nu får jag ett väldigt konstigt problem.

Alla paket som ska skickas till klienten lägger jag in i en kö för spelaren, men har nu märkt att servern skickar ut paket till alla klienter inloggade, dvs. samma paket och resulterar i att klienten hanterar paket som egentligen bara ska hanteras av en spelare.


Hur som helst, detta problem (multithreading anar jag) uppstår ENDAST när jag debuggar i Visual Studio. Om jag kör direkt från .exe så uppstår inte detta problem.

Är det Visual Studio som spökar? Har under alla mina år som utvecklare aldrig stött på detta, helskumt.


Mvh,
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017