Citat:
Ursprungligen postat av Jine
Deras svar är ändå rätt logiskt, i en perfekt värld där ingen raderar mail av misstag och inga system krashar, så behövs inte backuper! *ironi*
Nu har det ju dock upprepade gånger visat sig att så inte är fallet, så att iaf efter deras senaste ordentliga mail-kaos där kunder faktiskt förlorade data permanent. Trots att Loopia gick väldigt långt med ärendet och anlitade dataåterställnings-företag och allt därtill så tycker jag det är väldigt udda att dom inte börjat ta snapshots/inkrementala backuper dags och veckovis... Både för att stärka sitt varumärke genom att kunna garantera att sånt inte händer igen - och att faktiskt ha någon form av datasäkerhet...
Vad händer t.ex. om någon bugg uppstår som raderar mail här och där, för att sedan par veckor upptäckas av Loopia? Har vi en återupprepning av senast då eller? Inga backuper, permanent förlorad data.
|
Hej
Jag vill hänvisa till detta blogginlägg,
http://blogg.loopia.se/2012/04/16/st...are-webbsidor/. Nej vi har inte varit felfria men vi jobbar stenhårt på att bli bättre. Denna investering är ett sätt att visa att vi vet om denna svaghet och att vi tar detta på största allvar och gör något åt det.
http://blogg.loopia.se/2012/02/20/vi-vill-bli-battre/
/Jimmie Eriksson