Citat:
Ursprungligen postat av robaino
Är det ditt ego som talar eller är det kundnyttan? Kan ju vara så att kunden fullständigt skiter i om det finns en hemsida i Uzbekistan som har samma template som han. Kan vara bra att lägga dina egna intressen åt sidan och fråga kunden vad han vill ha, kan och vill betala för.
|
Det finns massor av företag där deras grafiska profil är viktig och en design i 6-siffriga belopp inte är det minsta problemet, så det finns företag som skulle bli galna om du misast någon pixel mot deras grafiska profil.
Sen att du skriver om ego?? Jag vill att det jag levererar motsvarar en viss "kvalitét" på gott och ont. Finns inte en chans jag skulle göra ett "slarvjobb" bara för att kunden inte är beredd att betala det lilla extra, då har jag andra kunder jag hellre väljer att leverera till. Är inte ego utan ren profilering av företaget.
Edit: Samtliga företag som omsätter lite pengar vill dessutom äga både källkod och design, så en publik designmall är sällan ett alternativ mer än i små företag/föreningar utan någon ekonomi.