Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Soliditet, Certifierad E-Handel, Trygg E-handel osv

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-23, 19:19 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Det är sant att långa tester inte ger bättre resultat, det räcker med ett 30-tal observationer för varje delkomponent, i dtta fall skulle det troligen räckt med ett 100-tal köp för att konstatera ett statistiskt samband med acceptabel noggrannhet. Nu var det ca 900 köp och noggrannheten blir något högre än för 100-talet köp.

Det är inte alls säkrare att ge besökaren en direkt fråga om de påverkades, det finns massor av undersökningar som visar att besökare inte inser att de påverkas och därför svarar att de inte anser att detta påverkar deras köpbeteende, men likväl så påverkas köpbeteendet.

Jag såg ett TV-program i går eller förrgår där man i butikerdär man sålde franskt vin hade lagt på en bakgrundsmusik med klassika franska dragspelstoner (typiskt fransk musik) och ökat försäljningen med 80%. Samma sak med tyska viner och tysk musik ökade försäljningen med 20% om jag minns rätt. Men ingen av kunderna ansåg att de påverkades av musiken.

Men det statistiska sambandet är helt klart konstaterat med denna statistik.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-04-23 klockan 19:26
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017