FAQ |
Kalender |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Som privatperson så kan jag anse att det finns en poäng i vad du säger (som jag väl uttryckte redan 2007 http://www.wn.se/t25304.html ), men spindlingen och viktningen av innehåll görs av en extern leverantör, och hur den ser ut är för oss inte känt, men jag kan väl tillstå att det finns lite alternativa sätt att mäta en "PPC Purposed Site" (som jag ser mer som en MFA-sida) och ser PPC-programplacerade (som ND/SEDO) som renodlade PPC-sidor. Men för att göra det klart, så ser jag inte heller den fördelningen helt tillförlitlig, dessutom är den senaste sammanställningen gjord 1/10 2010 - dvs inann oktoberkampanjen drog igång och jag gissar att det finns en och annan domän där som kan ha fått ett PPC-öde.. @Pal - Jag har iofs inte tagit reda på vem du är och kan därför inte avgöra i vilken omfattning du har erfarenhet av ämnet, men jag kan berätta att jag inte delar din erfarenhet. Men det kanske inte bara har med erfarenhet att göra heller, utan mer en utvärdering och analys av beteendemönster av typen; domäner innehållande ett G har större felstavningsfrekvens av F och H än T och B, och att domäner innehållande S oftare får felstavningar av A än av D, såvida det inte är en TLD-type, då D:et är vanligare är A:et. Du ska heller inte glömma att dessa sidor många gånger kanske inte har så hög CTR alla gånger, men tittar du på besökarantalet, så är det nog en större anledning till CPM att innehavaren använder templates som inte attraherar besökaren.. Och beträffande ökningen så kan jag försäkra dig om att: Jo det är ett för svenskt vidkommande ökande problem. Hur löjligt du än tycker att det är. I jämförelsen med flera gTLDer och även vissa ccTLDer försvinnande litet problem, men likväl ett ökande problem. |
|||
![]() |
![]() |
|
|