Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

För den som missat - Resumé skrev häromdagen..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-14, 13:54 #10
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Det är HELT omöjligt att det bara finns 4000 PPC-parked sites. Låter lågt även om det är inkluderat med "PPC Purposed Sites", vad är det? Antar det är vad som avses med SEDO/ND m.fl. Och att vanliga parked är webbhotell?

Iaf bra/kul att .se tillhandahåller sånna här rapporter.
@kippex - Som .SE-anställd förstår jag inte alls vad du menar..

Som privatperson så kan jag anse att det finns en poäng i vad du säger (som jag väl uttryckte redan 2007 http://www.wn.se/t25304.html ), men spindlingen och viktningen av innehåll görs av en extern leverantör, och hur den ser ut är för oss inte känt, men jag kan väl tillstå att det finns lite alternativa sätt att mäta en "PPC Purposed Site" (som jag ser mer som en MFA-sida) och ser PPC-programplacerade (som ND/SEDO) som renodlade PPC-sidor. Men för att göra det klart, så ser jag inte heller den fördelningen helt tillförlitlig, dessutom är den senaste sammanställningen gjord 1/10 2010 - dvs inann oktoberkampanjen drog igång och jag gissar att det finns en och annan domän där som kan ha fått ett PPC-öde..

@Pal - Jag har iofs inte tagit reda på vem du är och kan därför inte avgöra i vilken omfattning du har erfarenhet av ämnet, men jag kan berätta att jag inte delar din erfarenhet.
Men det kanske inte bara har med erfarenhet att göra heller, utan mer en utvärdering och analys av beteendemönster av typen; domäner innehållande ett G har större felstavningsfrekvens av F och H än T och B, och att domäner innehållande S oftare får felstavningar av A än av D, såvida det inte är en TLD-type, då D:et är vanligare är A:et.

Du ska heller inte glömma att dessa sidor många gånger kanske inte har så hög CTR alla gånger, men tittar du på besökarantalet, så är det nog en större anledning till CPM att innehavaren använder templates som inte attraherar besökaren..

Och beträffande ökningen så kan jag försäkra dig om att: Jo det är ett för svenskt vidkommande ökande problem. Hur löjligt du än tycker att det är. I jämförelsen med flera gTLDer och även vissa ccTLDer försvinnande litet problem, men likväl ett ökande problem.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017