Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Skyldigheter som arbetsgivare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-15, 23:11 #1
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 225
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 225
Standard Skyldigheter som arbetsgivare?

Hej!

Utgå ifrån att inget kollektivavtal finns eller skall tecknas, befattning tjänsteman, fast lön tillämpas och tillsvidare-/provanställning 6mån.

1. Vad har en arbetsgivare för skyldigheter till sina anställda? Måste man teckna vissa försäkringar? Pension eller "något annat"? (ingår inte allt detta i arbetsgivaravgifterna?)

2. Kan någon förklara hur detta med semesterlön fungerar. Betalar man ut en viss procentsats extra vid varje löneutbetalning?

3. I anställningsavtalet ska det anges semestervillkor(semesterlön). Vad brukar vanligtvis anges där?

4. Utöver att anmäla sig som arbetsgivare till skatteverket och betala in arbetsgivaravgifter(+semesterersättning?), finns det något annan man måste göra före/under anställningen?

Tack på förhand!!

Senast redigerad av Hansen88a den 2010-12-15 klockan 23:16
Hansen88a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017