Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Denna typ av söndrig logik finns det gott om bland IDGs kommentarer...
Det spelar ingen roll om det var för kundens skull eller inte. De förlängde ett avtal utan att ha frågat kunden först och dessutom använde de felaktiga kunduppgifter i flera fall!
|
Som du själv påpekade, alla gör misstag?

Eller är Surftown ungefär lika värdelösa själva menar du? De misstag som andra webbhotell gjort har t.ex. ställt till det betydligt mer för den enskilde kunden än detta samtidigt som det är fler som brutit mot avtalet. Om One medvetet brutit mot avtalet låter jag vara osagt. Håller hur som helst absolut inte med dig i ditt resonemang. VARFÖR man gör något är inte alls oviktigt. Med den logiken skulle det vara precis samma sak att gifta sig för pengar som för kärlek exempelvis.
Självfallet ska One följa det avtal som upprättats men det hade varit betydligt värre om de registrerat domäner i andra syften. Jag vet precis lika lite som de flesta andra (utom One) om detaljerna som ligger bakom det inträffade men att direkt hoppa på företaget för just denna incident tycker jag är väldigt onödigt.