Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Jag håller inte med, bara för att de inte orkat/lyckats med det som krävdes så ska det vara ok att köra en sorts snapback utan att kunden begärt det? Ponera att en kund inte ville ha domännamnet förlängt då har ONE köpt på sig ett domännamn mot reglerna, utan att kund vill ha kvar domänen och därmed också förhindrat någon annan att köpa det under minst ett år.
En soppa är det och 30 dagar tycker jag är rimligt. ONE borde ha bitit i det sura äpplet och tagit sitt straff. Nu försöker de kringgå reglerna igen vilket borde resultera i återtagande av registraturen enligt min högst personliga åsikt.
|
Jag håller med om att det är fel och att det är dåligt gjort, men alternativet hade varit ännu sämre. I mitt antagande förutsätter jag också att de bara sysslade med detta en kort tid för att täcka upp sina misstag i samband med bytet av afförsmodell hos IIS.
Alla kan begå misstag, och när man väl gjort det är det bra om man försöker hålla kunderna skadeslösa.
Sen är det ju extremt klantigt att göra dessa misstag vid övergången, men det är ju en annan historia.