Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-08, 22:23 #11
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Elbilar används framför allt där man kör kortare sträckor vilket gör den lämpad i just viss kommunal verksamhet. Ekologisk mjölk är också dyrare än vanlig mjölk och nyttig mat är ofta lite dyrare än onyttig sådan men jag tycker ändå det kan vara värt pengarna...
Visst kan det vara värt pengarna att känna sig lite klimatsmartare och miljövänlig än grannen. Jag tycker däremot inte att elbilar ska subventioneras vid inköp (premie) och med gratis laddningsstolpar. Pengarna borde läggas på viktigare saker som gör nytta istället för något "titta vad bra vi är i vår kommun"-jippo.

Citat:
Jag åkte själv med bussarna i Linköping en del i vintras vilket var en av de "värsta" vintrarna någonsin. Inte en enda gång var det krångel med tekniken utan det var decimeterhög snö och extrem halka som ställde till det och det klarade inte de gamla bussarna heller. Då är det betydligt mer krångel med spårvagnarna i Göteborg. Vad gäller hastigheten så ställer den inte till några problem alls i stadstrafik.
Jag är nog lite ouppdaterad på just detta. Jag drog nog fram gammal skåpmat och måste nog backa eftersom jag blev osäker nu. Det var några år sedan jag åkte kollektivt. Både när jag gick på gymnasiet och universitetet reagerade jag dock på att bussarna verkade paja ofta.

Hastigheten är ett problem när de ligger och puttrar fram i 40 på 50-väg, vilket är mer regel än undantag. Ligger man några bilar bakom en buss vid ett rödljus kan man räkna med att inte komma över korsningen innan det blir rött igen. Inget livshotande, men tillräckligt för att jag ska ogilla kollektivtrafiken.

Citat:
Jag har en gammal kurskamrat som arbetar just på Tekniska verken i Linköping. De bedriver fortfarande en hel del utvecklingsverksamhet men resurserna räcker inte till allt utan de får fokusera på en sak åt gången. De har även nyligen haft internationellt samarbete med liknande verksamheter i Sydkorea där de ser väldigt högt på den satsning på hållbar utveckling som sker i Linköping och Sverige i stort.
Jag är inte emot att det forskas inom miljöområdet. Jag är däremot emot de många subventioner som ges till både privatpersoner som ska köpa miljöbil och företag som ska sätta upp vindkraftverk m.m. Konkurrens på lika villkor ska det vara. Är det inte lönsamt i dagsläget så får de gå tillbaka till ritbordet och göra det lönsamt.

Trevligt med Korea-samarbetet, det har jag faktiskt hört talas om. Det är nog som du säger, att resurserna är små. Det finns många inom kommunen som vill ha del av pengarna (Tekniska Verkens vinst). De ska väl både räcka till subventionerad kollektivtrafik och en ordentlig utdelning till Stadshus AB, samt en hel del annat.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-09-08 klockan 22:28
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017