Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Diet, någon som har prövat det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-21, 13:51 #14
orreborres avatar
orreborre orreborre är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
orreborre orreborre är inte uppkopplad
Flitig postare
orreborres avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn Visa inlägg
Visst saker med mycket kolhydrater kan vara gott ibland men ett liv med mycket lite kolhydrater (5%) har gjort mig mycket piggare/gladare, varför? ingen aning kanske orreborre kan svara på det

Trycka i sig potatis och sånt för att sedan sova middag på soffan är ju historia
Det kan jag faktiskt

Det beror på att kolhydrater höjer blodsockerhalten. Hög blodsockerhalt är giftigt vilket gör att kroppen frigör ett hormon som heter insulin för att "ta hand om" det överskott av socker som åker runt i blodet. Insulinet skickar så mycket blodsocker som möjligt till förbränning (det är därför man ofta känner sig varm när man ätit godis) och omvandlar resten till fett som stoppas in i fettceller för lagring. (det är därför kolhydrater ökar fetman på kroppen).
Det är detta blodsockerfall som gör dig trött, inte genom att du har lågt blodsocker som är den allmänna uppfattningen.

En liten video som på ett illustrativt sätt förklarar lite. http://www.youtube.com/watch?v=mNYlIcXynwE&NR=1
orreborre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017