Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbyrån vägrar slutföra min webbsida- lite råd uppskattas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-18, 22:47 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av YesBoss Visa inlägg
Eller så kan man se det så här, jag anlitar dig för att jag vill att du utvecklar en applikation som gör att när jag skriver in 1+1 så får jag resultatet 2. Du vet vilket resultat jag förväntar mig, jag vet vilket resultat jag förväntar mig. Både jag och du vet var resultatet ska vara, finns inga oklarheter och inget att älta om.

Du blir färdig med projektet och jag testar det på din server och precis som sagt så får jag 2 i resultatet, jag betalar och du flyttar det till min server. Jag provar samma applikation och får fram 100345678 dvs ett helt galet resultat, ska jag då betala för att han har gjort fel?

Målet är tydligt, kan du få fram en 2:a via en applikation så får du 1 sek. Jag betalade men du levererade inte det vi bestämde om.

Det är verkligen så enkelt, inget om eller men. Jag betalade för att få en 2:a, du levererade inte det, jag har gjort mitt och betalat men det har inte du. Simpel business....
Som jag skrev så blir det knepigt när ni inte har skrifliga avtal om fastpris, i normalfallet så jobbar ingen med muntliga fastprisavtal (varken kund eller leverantör) utan muntliga avtal brukar för det mesta vara på löpande räkning.

Se även denna länk här på WN som exempel sett från "andra sidan" (dvs leverantören) http://www.wn.se/t1040917.html
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017