Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Har man betalt leverantörens faktura vid fastprisuppdrag eller vid löpande räkning så kan man normalt inte klaga i efterhand. Om du inte har avtal om att det är en längre garantitid.
När du betalt har du i princip godkänt leveransen. Om du "upptäcker fel i efterhand" så innebär det snarare att du har en brist i din acceptanstestrutin.
I det här läget är det nog bäst att betala för komplettering/uppdatering/buggfixning på löpande räkning.
Att du som beställare inte har mer pengar är ju inte leverantörens problem, (givetvis undantaget om annat finns specificerat i avtalet).
|
Med all respekt så är detta skitsnack, när jag betalar för något så vill jag att det ska fungera! När man köper en tv så betalar man inte extra för att laga den om den inte fungerar? Bara för att jag har fått den levererad hem?
Jag är ingen programmerare och kan inte testa allt in och ut, är det för mycket begärt att få en fungerande applikation som man betalat för?