FAQ |
Kalender |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ja, varför skulle man inte få det? Självklarhet när man betalar lika mycket i avgifter, eller? Själv anser jag att Trygg Handel som logga och "förening" som man kallar sig, men drivs som AB, är utan tvekan största illusionen man har sålt i Sverige vad anbefaller distanshandel. Inte bara Trygg Handel men alla logotyper av denna typ, oavsett företag som driver de, är beroende av tre saker; rädda konsumenter, skumma företag som vill lura kunder samt det stora grupptrycket som logotypen innebär. Ingen logotyp gör det säkrare att handla i en butik, då butiken kan göra fel eller lura en kund oavsett vilken logotyp man har. Ekonomin kan ändra sig från dag till dag och det kan också därmed butiksägarens avsikter att driva butiken seriöst eller inte. En logotyp kan bara redovisa historiska data inte vad som kan hända vid ett kommande köp. Trygg Handel är egentigen inte snabbare att avslöja skurkar än alla på internet som skriver i forum, recenserar butiker mm. Det hemska är nog grupptrycket. I och med att vissa av dessa logotyper-företag har fått stora aktörer har man fått in fotfästet och grupptrycket ökar på alla som kanske annars skulle stå över. Uttalande som nedan från Dan är ju typiska exempel på grupptrycket som ökar lavinartat. Citat:
Jag säger inte att SDH är fel, då man gör säkert mycket gott, men logotyperna, från alla möjliga företag, på marknaden är bara ett sätt att tjäna pengar på konsumenternas rädsla ochh skurkar till ehandlare. Om jag driver ehandel själv, kommer jag klart att använda någon logotyp, även om jag för tillfället tycker att dessa är "fel" på så många sätt. Tyvärr, grupptrycket är så starkt och man får helt enkelt följa med strömmen. (Sedan fattar jag inte varför alla referenser på deras sida till "förening" när det drivs som AB. Någon får kanske förklara det för mig.) |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|