Kom ihåg mig?

Kund har sönder stereo, vill inte betala. Vad göra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-29, 15:47 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Vill du följa lagen, så kan du inte neka kunden reklamationen, utan att ta det till domstol. Upp till 6 månader från inköpstillfället, måste du i tingsrätten kunna bevisa att alla fel som uppträder är direkt orsakade av kunden. Efter sex månader övergår bevisbördan på kunden. Efter tre år upphör helt kundens rätt att reklamera.

I slutändan så handlar det ändå mer om kundvård och inte om lagen. Man kan lirka lite med kunden och försöka att få honom att själva inse att han har gjort fel (förutsatt att han nu har gjort fel). Men är han envis så är det bara att byta ut stereon.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017