FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är en domänplundrare? Jag förstår inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ett företag som verkar i en kapitalistisk omvärld och som äger väldigt många domännamn. Företaget är per automatik en plundrare om företaget säljer domäner med vinst snarare än att närapå ge bort domänerna så snart Någon säger att han vill ha ett domännamn som företaget är innehavare utav.
OBS! Ovanstående är att betrakta som ironi. Senast redigerad av altruixm den 2013-11-12 klockan 15:15 Anledning: Förtydligande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1. Jag har inget emot att man köper och säljer domännamn men det är alldeles för billigt att massregistrera tusentals domännamn och sen bara trycka på dem. Rätt namn: domänhamstring 2. Normalt sett så räknar man en varas värde till vad någon vill betala för varan. Så är tydligen inte fallet med domännamn enligt ett fåtal här på WN (som antagligen tillhör kategorin domänhamstrare). Detta är något jag finner högst underligt. Om du vill köpa hosting så får du göra det av vem du vill men inte av mig. Det är snart två år sen jag lade ned den delen helt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nej, en varas värde beräknas på tillgång OCH efterfrågan och hur dessa två krafter samspelar.
Sen får man ta hänsyn till särkostnader och alternativkostnader för att inte sälja också samt tidsaspekten för investeringen och vilken horisont för avyttring innehavaren jobbar mot. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hellre att människor gör något vettigt med domännamnet än att bara parkera dom eller skapar mfa sajter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-12 klockan 16:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att avgöra om något är högt eller lågt krävs SJÄLVKLART relevanta jämförelsepunkter. För mig är relevanta jämförelsepunkter för .SE typ; .DE, .FR, .DK, .IT osv.. Vad tycker du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ville bara inflika och säga att jag inte tänkte på min tjänst i detta fall eftersom det är fel målgrupp (min tjänst kostar 690 / år och är inte gratis). Finns däremot många andra gratisaltenativ, Webs.com och liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|