FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen så hade vi en spännande lösning så att vi kom runt att ha 2 anställda som jobbade på nätterna, nämligen genom att ha kontaktsamtal till en extern larmcentral (securitas) och typ "pingade" att vi levde, om vi inte hörde av oss så fick vi ett samtal. Tydligen så räcker det för att komma runt att man måste vara två på nätterna, men man var ju liiiiiiiite irriterad när det visade sig att konkurrenten alltid satt två, för inte fan var det rolig att sitta ensam på kontoret mellan 23 och 07.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har nog fortfarande inte förstått förhållandet mellan jour och kostnader. Att ha en jour kostar massor med pengar och att inte se till att man på regelbunden basis får in de pengarna är inte ekonomiskt för fem öre. Därför finns det hos de allra flesta endast löpande avtal som ger tillgång till ett journummer och inte pay-by-incident.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ang SE-Direkt exemplet så var det endast ett extremfall för att visa att alla personer inte förstår vad ordet akut betyder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
Andra problemet är LAS, om man har sovande jour/beredskap så är avtalet i regel att dom ska ha betalt övertid + betalt för minst antal timmar. Så även om det kanske tar 1 min så kan det bli flera timmars ersättning till personen med. Sedan finns det ju regler hur många timmar dom får jobba innan dom måste ha ledigt etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
Bara så att du vet, jag vet nog hur frustrerad du kände dig och jag har suttit i samma situation själv. Vi har bara kommit till olika slutsatser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För att ett företag skall kunna erbjuda jour så måste det betala sig, löpande. Man kan inte ha dygnet-runt personal där betalningsmodellen bygger på pay-per-incident. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
|
Fattar jag detta rätt. Kunden hyr egen server som hade brakat ihop och det blev ett
jäkla gnäll på att IT-Staden inte har ett publikt journummer? Var servern IT-Stadens ansvar (managed server) eller sköter kund om servern själv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gissningsvis är det deras 200kr / månads HyperV som låst sig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|