FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
Senast redigerad av kippex den 2011-01-23 klockan 18:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Kom dock ihåg att alla dessa tre måste uppfyllas för att en sökande ska vinna en ATF, det räcker inte med enbart en eller två. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den här kan vara nyttig att läsa:
http://www.iis.se/docs/beslut_braun.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det föll väl ganska klart på att Braun tidigare ägt domänen i 9 år då det uppenbart blir en snap... men trots det lyckades GG vinna det med sin efternamns-affärsplan. Intressant!
Finns en hel del intressant läsning där... NN vs Wasa t.ex. Senast redigerad av kippex den 2011-01-11 klockan 21:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Två gånger i rad dessutom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
jag håller INTE heller med eng3ls uppfattning kring ATF - min uppfattning är den du tar som exempel - registrerad namnrätt, som exempelvis ett varumärke med rättsgrund i hela Europa eller bara i Sverige, KAN hävda en namnrätt om sökande samtidigt kan påvisa att det inte skett någon utveckling under domännamnet under den senaste 3-4 åren - så KAN det av tvistlösare anses saknas berättigat intresse hos innehavaren. Att det dessutom finns 8 "Hilton"-varumärken (enligt ditt exempel) registrerade mellan 1981-12-09 - 2005-03-03 under 10 varumärkesklasser är ju inte till din fördel.. Men som abbarena.se, braun.se mfl ATF:er tydligt berättar att en ATF blir inte bättre än mtrlet som tvistlösaren får att ta ställning till, därav flera "solklara fall" som får oväntad utgång. Senast redigerad av Internet Sweden den 2011-01-11 klockan 21:41 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Just vad gäller efternamn så är reglerna för .SE ett skämt i mina ögon.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Meddelande raderat
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
@kippex - det var inte min avsikt att vara framme med linjalen - jag ville istället skriva om "snap" till ett mer avdramatiserat sätt att se på frisläppta domäner - .SE gör ingen skillnad i att registrera dessa vs "vanliga" och jag har senast idag haft en ganska utdragen e-mailväxling med en aktör som inte anser att hans tidigare/numera snappade domännamn används på ett acceptabelt sätt (Namedriveparkerat)
För att kolla varumärken: http://wwwm.prv.se/vmi/default.jsp Varumärke 1981: Citat:
Sedan beträffande släktnamn som braun.se, så så ser jag inte på detta som ett svart/vitt-case. Att BRAUN missat att förnya domänen behöver inte nödvändigtvis betyda att det skett ofrivilligt. Domänen hade ju varit nedsläckt i ca 70 dagar (med möjlighet att förnya) innan det frisläpptes och med tjänster som Tucowsägda Hover https://www.hover.com/register/personal_search (som jag själv har en shared e-mailadress) - [email protected] och jag anser att du har fel i att förutsätta ond tro för att man registrerat ett ledigt domännamn.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|