FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej WN.
Jag har blivit anmäld till etiska rådet som i sin tur tagit kontakt med mosms som i sin tur kontaktade mig och drog en ganska hög summa pengar från mitt mosms-konto. (4 siffrigt). Numret anmälaren angav har inte köpt något av mina tjänster men tydligen så har hans barn köpt tjänster från oss via deras pappas abonnemang. (Dock är det inte med i mosms smslogg). I vårt avtal för registrering står det (och även då man köper tjänsten) tydligt att man måste vara över 18 år eller ha målsmans tillåtelse även abonnemanginnehavarens tillstånd. Nu hotar mosms stänga mitt konto där det ligger ett väldigt högt belopp på 5 siffror. Etiska rådet hotar med att gå vidare med fallet till ARN. Hur går jag tillväga nu? Har mailat dem med detaljer etc. Nu säger de att jag ska kontakta anmälaren, vilket jag gjort och inte fått svar. Hur förhindrar man egentligen att barn köper utan tillstånd av ens tjänster? |
||
![]() |
![]() |
|
|