FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tror ingen heller missat att jag ogillar citynetworks säljteknik! Men det har vi fått svar på tidigare från Citynetwork killen på WN, att citynetwork översäljer mer en gärna och erbjuder paket som inte ens går att uppnå. 200 gb utrymme 5000 gb trafik etc. Sen erbjuder dom säkert på de 0.001% max cpu användning och 0.1 mbit/s trafik ![]() Såg även just nu att citynetwork har en strålande kampanj 10 kr / månad för webbhotell i ett år! Så passa på och köp ett du med ^^ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Allt är naturligtvis relativt, 79kr/mån är 948kr/år och det är svårt för mig att uttrycka mig objektivt, men det är min personliga uppfattning att för nästan 1000kr/år så är det självklart att man förvänta sig kvalitet för dom pengarna, vilket jag vet även är CNs mål, men sedan stöter man på patrull, men det är en annan sak.
Senast redigerad av Danielos den 2012-06-09 klockan 20:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
ja jag håller med dig att man kan förvänta sig någon typ av stabilitet. Men jag menar att har man kampanj och såna speciella konton som cn erbjuder så sätter man sig själv i skiten. Det är tyvärr den smällen som företaget bakom cn får ta när kunderna gnäller att de går trögt etc, men det är ju för att dom säljer helt horribla konton till storlekar som inte ens är rimmigt. Och får man in många nya kunder på 120 kr om året så har man kanske fått lite för mycket kunder som helt enkelt belastar samtliga system och då hinner cn inte med att bygga ut sin park på grund av anstormningen av nya kunder. Jag vet själv hur de kan vara om servrar går tungt det blir mer eller mindre ett helvete att få ordning på. Allt handlar ju oftast om god planering men ibland sker en förändring för fort för att det ens ska gå att lösa på kort tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Nu är det ju så att väldigt liten del av kunderna använder ens i närheten av det, dock är ju problemet att dom inte ens klarar av det som det är idag. Fast tycker inte man kan förvänta dig så mycket när man betalar en pizza i månaden, är ju ingen som gnäller på forum för dom fick sin pizza med förlite ost på eller att det var segt/långtid för dom att få sin pizza. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Drar i detta exempel e-handel vilket vi sett andra skrivit om tidigare att dom haft problem och förlorat 1000 tals kr. när tex binero/loopia mf legat nere. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart är det ju så att det är alldeles för låga priser men det är ju bara dumt och klantigt av CN och övriga som kör sina hotell i botten när de fungerar så dåligt.
När man försöker locka in kunderna med priser och prestanda och sedan inte leverar och man får en tråd som denna tex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och hobbyprojekt som sagt klart man väljer något billigt för då har man oftast inte lika stora krav som när man blandar in pengar. De kunder binero/CitryN tappar får dom ju igen ganska snabbt med tanke på priset och marknaden. Det är ju dessa som framstår som jättar på svenska marknaden. Men för att kunna hålla sig där måste man tydligen erbjuda sina kunder 200 GB utrymme och 5000 GB trafik vilket är ganska orimligt i mina ögon. Senast redigerad av ZynX den 2012-06-09 klockan 23:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Men Binero är inte särskilt billiga .. City Network vet jag inte priserna på. Jag förstår att man vill ha så lågpris som möjligt för sin blogg och skolprojekt.
Men att som företag välja det billigaste på marknaden , är inte så begåvat. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Generellt tycker jag inte man kan säga så, relativt nya kreativa företag inom hosting har ofta lägre priser för att ta sig in på marknaden och kan i vissa fall tom. vara bättre än många etablerade och dyra hotell.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|