FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag har en fysik butik. Jag funderar nu på att sätta upp skyltar, typ: Prisgaranti! 10st tändsticksaskar Vi (ex COOP) ICA 98:- 159:- Är det lagligt? Får man sätta upp sådana skyltar i butiken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej det får du inte... inte enligt det jag har lärt mig i alla fall. Det e ju därför alla tvättmedelsreklamer har vita flaskor för konkurrenter.
Har dock inte länkar att backa upp mitt påstående, men det faktum att ingen annan(i alla fall vad jag sett) gör det, är ju en indikation i alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har för mig att El Giganten gör det....
Många telefonoperatörer har ju prisjämförelser... Vill hur som helst vara på den säkra sidan innan jag sätter upp skyltarna. Har någon annan koll på det här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det här med varför tvättmedelsreklamer har vita flaskor är för att man genom att visa sin egen produkt överlägsen andra så "smutsar man ner" det andra företagets varumärke om man visar det/de konkurrerande företaget/företagens på flaskorna i reklamen. Här handlar det ju inte om vilket pris på varan utan om varans egenskaper vilka inte är likvärdiga med konkurrenternas fullt ut. Kanske lite luddigt skrivit men hoppas ni förstår hur jag menar ändå.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror det räknas som konsumentvägledning men det är ett jävla jobb att uppdatera alla priser.
Alla priser måste ju stämma. TIPS: Ring din kunsumentvägledare eller något i den stilen och fråga tror hon/han kan svara på sådanna omvända frågor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det du inte får göra är att använda deras varumärken/företagslogo utan tillstånd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker den typen av marknadsföring ser illa ut och kan nog skada mer än att hjälpa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då är det väl bättre med en prisgaranti att du lovar att alltid vara billigare än ica-affären på andra sidan gatan eller vad det nu gäller.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ur marknadsföringslagen:
Citat:
![]() |