FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Såg följande annons hos Adsense.
Citat:
Länken leder till: http:/ /interactive.multinet.se/interactive/s05/kundgenerator/ ### Edit I sverige är det rent tekniskt omöjligt att ett företag kan spåra mig ifall jag inte ger dom informationen ifråga. Mitt IP leder till Telia. Så att lagra informationen på min dator är väl enda sättet? Och då tycker jag det är lite tvivelaktiga metoder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja antingen bryter de mot någon/några av dessa: PUL, PTS-regelverk, Datalagen
eller så är det bedrägeri. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har svårt att se hur dem skulle kunna fiska fram just ditt privatnummer. EDIT: Dem skulle ju alltså t.ex. kunna kolla om någon surfat in från "blabla.proxy.ericsson.se" så är detta en Ericsson-anställd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Flera företag som håller på med sökmotoroptimering samarbetar även med företag som spårar besökare via ip-nummer. Vad det helt enkelt är, är att de har samlat på sig en databas med företags ip-nummer.
Denna information är i första hand intressant i "business-to-business", dvs. handel mellan företag och inte till privatpersoner. Låt säga att du har ett företag som säljer en viss produkt eller tjänst. Då är det intressant att veta vilka företag som visar intresse för produkten eller tjänsten. Företaget A går in på din hemsida och nästa dag kan du ringa upp företaget för du vet att det finns någon där som är intresserad av ditt företags produkt eller tjänst. Detta är i och för sig lite svårt om besökande företag är typ Ericsson. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|