FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Butikers jobbiga tricks får mig att vilja kräkas ibland.
Idag skulle jag bl.a köpa köttbullar på coop. Det fanns två stycken bås ett för coopmärkta köttbullar för 30 kr/kg och ett för 40 kr/kg köttbullar av annat märke. Ett upphängt plakat visade 2 för 75:- kg placerat nästan helt över coopköttbullarna. Första tanken var wow 2 för 75:- öhh men man får två för 60:-. Plakatet gällde köttbullarna för 40 kr/kg. <_< Irriterad på coop så tänkte jag ska jag flytta skylten närmre dom dyrare köttbullarna men skylten satt fast i en upphängd skena vilket ledde till att jag satte skenan på gungning. Någon som såg mig :blink: . Det jag tycker är lite otäkt med prispress och desperat planering är vilken åtgärd matproducenterna gör för att svara på det. Dom i sin tur måste väl pressa sina priser genom olika tricks. Bl.a trycka i så mycket vatten som möjligt i kött. Vilka håller koll på vad vi får i våra butiker. För några veckor sedan trodde jag att jag kunde göra ett klipp genom att köpa coops köttfärssås på burk. Det var f.a.n det äckligaste jag käkat någonsin. Någon som vet några fler tricks butiker kör med? /Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Som tur är finns ICA fokus här som fortf. maler hemma, går inte att jämnföra köttfärsen med den andra som är dubbelt så tjock! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, såg det på PLUS för några månader sedan. Helt sjukt. Inte att jag köper köttfärs där! Vill jag ha "grytbitar" så köper jag vanliga grytbitar!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har en ICA-butik som jag ofta handlar i. Där säljer de bland annat Gorbys piroger. Om man jämför priserna så visar det sig att det är billigare att köpa pirogerna styckvis än i storpack. Jag har påtalat det här några gånger, men det ska tydligen vara på det sättet. Skumt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker att kvaliteten i ICA har försämrats drastiskt i min lokala ICA-affär på senaste tiden. För ett par veckor sen skulle jag köpa hamburgerbröd och såg att en hel hylla hamburgerbröd var bäst före c:a 4 dagar tidigare. Det var mögel på de flesta bröden också. Det börjar bli lite irriterande att jag måste gå och kolla datumstämpel på allt jag handlar eftersom personalen inte har tid att märka produkter med kort/utgånget datum...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är så bortskämd med tokbilliga priser på min Vivobutik så man vet att man alltid gör klipp när det är stora skyltar med "2 för xxkr". Köpte dock 2 stora chokladkakor häromdagen där det basunerades ut "2 för 30". MVad jag tjänade? 1kr!!! Jag som inte ens ville ha choklad...
![]() O.T: koala, måste du ha en gif-avatar som är 240Kb? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har funderat lite på hur produkter placeras i hyllorna också. När jag höll på med Adwords så kunde jag leka lite med annonsen för att få mera klick. Samma sak borde gälla för varor. Ena månaden placerar man ett typ av bröd på mittenhyllan och andra månaden hyllan högst upp. Beräkningar kanske visat att det gick bättre andra månaden.
Jag har som regel när jag handlar och hittat något att det jag ser först förlorar jag mest på. Sedan kan jag tänka mig att varor ovan ögonhöjd syns sämst men kostar minst av konkurrerande varor. Måste finnas massor av regler som vanligt folk inte vet om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||