FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Förresten klicka på länken space management. Där står det så här: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Själva bildmanipuleringen gjorde jag med detta verktyg. Men det borde jag inte ha avslöjat ![]() ![]() EDIT: Jag fick precis en strålande idé. Det där verktyget borde användas för att automatiskt skapa unika ansikten i datorspel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan det vara av en händelse om butiksägaren placerar apelsiner bredvid små citrus. Kunden vill göra ett klipp och lägger in några apelsiner och dom största citrusarna hon hittar i samma påse. Dom ser ganska snarlika ut. Kassörskan/kassören är medveten om detta och stämplar in allt som små citrusar som är några kronor dyrare.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många leverantörer har mer eller mindre egna hyllor i affären. Tex brödhyllan kan hända att ett företag kommer in och packar den full med bröd och har sina egna "tester" de utför eller vill pusha för egna nya produkter som sätts på speciella ställen. Jag vet iaf att Vivo där jag bor har alltid externa företag inne och placerar varor på hyllorna (personalen verkar inte pyssla med detta själv..)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och klart gorbysar i storpack är dyrare. de liugger ju i en stor påse, dvs extra packningsmaterial! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dom andra delarna i butiken var inte leverantörerna intresserade av mer än att dom ville att man skulle köpa så mycket som möjligt av just deras sort lingonsylt ![]() //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Även dryck är så vitt jag förstår på samma sätt som med bröd.
Coca-cola betalar för "annonsutrymmet" i affären så att säga. Samma med de olika bryggerierna. Den som betalar bäst får bäst exponering etc... Och t ex Carlsberg har sina egna anställda som åker runt och fyller på och så vidare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Undrar hur coop gör. Har dom massa företag som själva marknadsför och styr utrymmena.
Vissa varor t.ex bröd har jag märkt får aldrig den här coopextraprissänkningen. Undra vad det kan bero på. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|