FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns det möjlighet att få igång ljudet på ett gammalt dos-spel i windows xp? Spelet som jag lyckats få tag på är Iniana Jones: Fate of Atlantis. Där finns inga inställningar för det tyvärr. Jag är ganska shockad av att det startar över huvud taget men ljud hade varit fint
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
DosBox ska tydligen ordna det enligt mina kontakter
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kan ju meddela att det fungerar helt utmärkt. Tackar så mycket
Nu kom jag på något annat som jag också vill ha ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan man få nätverk att funka också med DosBox?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Kontakten säger också att det kan tydligen också emulera modem över tcp/ip. Jag refererrar till min kontakt för att friskriva mig från alla problem och visa att jag inte har någon koll på DosBox själv ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nice, synd att Duke Nukem 3D och Shadow Warrior inte har bättre stöd, ska testas iaf
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ibland saknar man Cosmo och Agent spelen. :P Och gamla wolfenstein 3d. Någon som vet vad som hände med "Apogee" eller va de hette?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Saknar shadow warrior :/ " a shadow warrior has no fear!" så bra spel görs inte längre hehe
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hittade programmet VMWare som kan skapa virtuella datorer i sitt operativsystem. Jag har provat köra Windows 98 under XP och det fungerar rätt bra. Synd att jag inte fick igång Direct X bara för sen hade allting varit frid och fröjd. DOS-spel fungerade däremot fint.
Programmet är egentligen till för att enkelt kunna prova programvaror som är under utveckling. På detta sättet slipper man skapa en partition utan kan även virtuellt skapa detta till en fil. Helt enkelt så skapar programmet allting virtuellt som en vanlig dator har. Ljudkort, grafikkort, disk, CD, nätverk osv... Den har även ett virtuellt bios ![]() Vad jag har förstått så går det att få dirextx att fungera och även uttnyttja direct3d till en viss grad. Detta gäller dock bara om man kör Windows 2000 eller Windows XP. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|