FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man fejkar avsändaren, dvs jag skickar från min site men med min besökare som avsändare så riskerar mailet att fastna i mailfilter, dvs avsändarens domän (min besökares domän, t.ex- [email protected]) är inte samma som avsändaren på mailet (min domän - t.ex. minsida.se).
Det lär inte vara vanligt, har själv gjort på detta viset utan problem men fler och fler använder hårdare kontroll på sina mail. Detta är något jag har hört. Rätta mig om jag har fel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
(Hmm, såg att detta var en rätt gammal tråd, men jag har fått en förfrågan från en kund att bygga en liknande funktion) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det spetsfundiga är att det blir reklam om X-sidan berättar om tipset men inte om besökaren berättar om tipset för en vän. Således får inte avsändaren vara X-sidan. Bygg enligt denna princip och Konsumetverket kommer inte att betrakta det som spam om någon klagar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är Konsumentverket verkligen intresserad av det tekniska?
I så fall borde dom ju anmärka på saker i stil med att mailet skickats från X-sidans SMTP-server etc. Det väsentliga är väl att det i mailet framgår vem som har tipsat? Avsändaradressen borde ju inte ha någon betydelese. Man kan ju klargöra det hela genom att skriva med tipsarens e-postadress i själva mailet annars. Edit, stavfel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
|
Min tanke är att ha ett mail som går från X-sidan med X-sidan som avsändare där det i mailet står
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Okej, verkar inte vara någon som faktiskt vet hur det ligger till, är det någon som vet var jag kan ta reda på detta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |