FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det fler som upplevt problem med MO-SMSs betalfunktion senaste veckan?
Jag har fått många mail angående att det inte går att skicka beställningar till numret 72550. Efter egna försök så visade det sig mycket riktigt att det inte går att skicka SMS till det numret, SMSet går aldrig iväg. Jag har bara haft möjlighet att testa från Telias mobilnät. Jag har försökt få tag på MO-SMS under morgonen men jag får inte kontakt varken via e-post eller telefon. Kanske dom har fullt upp med att felsöka? En driftinfo vore inte helt fel, men vad jag vet har dom ingen sådan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft samma problem under igår och idag, fram tills ca kvart över tolv. Nu verkar det alltså fungera igen (åtminstone för tillfället).
Även jag mailade men utan svar, driftinfo på hemsidan vore inte fel, nej... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För mig fungerar det fortfarande inte att skicka.
Jag lyckades dock få iväg ett SMS imorse vid femtiden, men jag fick aldrig något svars-SMS, vi får väl se om det dyker upp lite senare när allt funkar igen. Edit: SMSet som gick iväg syns för övrigt inte i SMS-loggen som man har tillgång till när man loggar in i deras admin, så felet kanske ligger utanför deras prylar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det krånglar för mig igen nu också... typiskt, jag som hoppades att det var löst... :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ingen av operatörerna har haft problem under dagen iaf så frågan är var felet ligger, mosms ligger ju direkt mot operatörerna nuförtiden också, inte som tidigare då de gick genom IPX så där är ingen mellanhand att skylla på
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick just tag på Fredrik per telefon och dom känner till felet.
Enligt honom tycks felet vara knutet till Telia, det fungerar tydligen att skicka från ComvIQ. Tobbe: Du sa att operatörerna inte hade haft några problem? Om er koppling mot Telias tjänst fungerar, innebär det per automatik att det fungerar för alla andra leverantörer också? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, det har hänt att enstaka kortkoder drabbats
![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kortkoder? Hur fungerar egentligen det API som operatörerna har gentemot leverantörerna?
Jag antar att ni inte har någon mobiltelefon kopplad till nån dator med en USB-sladd ![]() Hur stor chans är det att dom får igång det idag, fredag den 13:e och allt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
kortkod = 72550 t ex
![]()
![]() |