FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Om vi tittar på vad du skrev som är grunden till krig: vatten och geografiskt område samt andra resurser är grunden i alla krig. Grattis, du har i en mening lyckats få med i princip samtliga krig som denna planet upplevt. Israel & Palestina, vad handlar det kriget om? 2 religioner som totalt krockar med varandra. Sen 1948 har det bara varit konflikter rakt av. Klart att det blir religiösa motsättningar då Jerusalem är en helig stad för t.ex. Islamen. Båda folkgrupperna anser att de har äganderätt och båda grupperna har många religiösa anknytningar till det geografiska området. Vad förväntar du dig? Det är bäddat för krig. Detta krig fortsätter även mycket längre än såhär (duh), Israel och USA var ju grunden till att Usama planerade WTC attacken. Sudan då? Inbördeskriget mellan muslimer och kristna. Det resultera med sharialagarna 1983. Allt pga religion. Irak & övriga arabländerna (men framförallt Irak), hur många människor där har inte dött pga sin religion? Om jag bara kunde googla lite bättre skulle jag försöka hitta lite siffror på hur många kurder m.fl. som försvunnit bara i Irak. För övrigt kan jag ju också nämna att kurderna har ett eget självstyre i norra irak, iranska kurdistan. Massgravarna som hittats består främst av kurder. Dog de pga rent vatten eller? Igår fick jag höra av en kompis som kommer från Iran att han klassar kurder som skadedjur. De har mindre värde än termiter, om jag inte minns fel. Där har du samma problem. Tror du det handlar om något du tagit upp? Hur många dör utanför krigen då? Pga sin religion. Hur många tror du dog i Iran idag pga av sin religion? Sudan? Äsch, hela Afrika, Asien m.fl. Citat:
Och det finns mycket som kan vara större än gud själv - då gud inte är något annat än några tecken på ett papper. Citat:
Religioner föder motsägelser som i sin tur slutar i bråk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
få avgöra o man vill eller ej, men du får tatuera dig när du är 10 år med föräldrarnas tillåtelse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag har mycket goda vänner som är både tatuerare och piercare och följer man SPT's (Sveriges Proffessionella Tattuerare) regler så får ingen under 18 år tatuera sig, däremot kan piercing tillåtas med målsmans tillstånd. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Then im sorry ![]() jag fick dock göra det utomlands...trots att jag är 16..host |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du är 16 får du inte komma på min nyårsfest längre. :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Johan, du verkar vara motiverad för kunskapsinsamling men det gäller att tolka den rätt oxå. Israel och palestina är inget nytt krig och man behöver knappst googla efter det då det står bra beskrivet i bibeln. Tittar du sedan på kartan så ser du var vattnet och andra naturresurser finns.
"Det heliga landet" har knappst innebörden att det tillhör en gud, utan finns i den mening att "sverige är för svenskarna". Att man sedan för krig i guds namn är som jag och predrag ovan antyder gällande att religion är en bra ridå för att motivera människor elr att dölja sanningen. Bush's krig som förs nu kan även klassas som ett religiöst krig enligt din mening då han döljer sig gärna bakom gud i varje tal han för mot sin nation. Usama skulle knappast attackerat de två tornen som representerar $, istället borde du kyrkorna falla om det nu var ett verkligt religiöst krig... Googla på och hoppas att du är kritiskt till vad du hittar på webben, känns som debatten du försöker föra upplevs som ej konstruktiv på något sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||