FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Välkommen till klubben Mats
![]() Svenska kyrkan har jag vänt ryggen för ett bra tag sedan, kanske inte pga pengarna utan mer att jag anser att religioner som denna är hyckleri. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Men behövde inte automatiskt bli medlem i svenska kyrkan ens förr i tiden. Båda mina föräldrar hade gått ur så jag blev inte medlem när jag föddes. Ville bara säga det.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
trevlig lön Mats :P
Jag är med i svenska kyrkan och kommer troligtvis fortsätta att så vara. Svenska kyrkan har pengar, i mass...men inte alla församlingar. Jag ser kyrkan som ett ställe man alltid kan gå, du har alltid möjlighet att prata med en präst, som har tystnadsplikt. Det är ett ställe för de mindre lyckligt lottade som kan traska dit för lite värme och vänskap. Personligen har jag svårt att tro att om man går ur svenska kyrkan att man verkligen kommer till att skänka pengarna till ngn annan, men gör man det så är det all heder åt personen. Tycker även det kan vara värt att betala kyrkoslatten för att behålla den svenska kyrkoarvet, utanför lund där jag bor har vi sveriges äldsta kyrka i Dalby...den ser inte mycket till världen ut när man kör förbi, men när man tänker på att den börjar närma sig 1000 ålders sträcket så tycker jag det är rätt fashinerande att jag hjälper till och betlar för underhållet till denna kyrka. Jag är inte religiös, men brukar bege mig till kyrkan 3-5 gånger om året. Alltid vid första advent, har blivigt en trevlig tradition, samt att jag tycker om att lyssna på musiken som spelas då. Ngn nattvard brukar jag ta med... Men det är ju bara min åsikt. Mvh Emiljon |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Thomas
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad säger man, det finns tre sätt att bli rik i Sverige:
* Skattefuska * Flytta utomlands * Sno pengar/råna en bank <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fast jag är lite fundersam till en del av de andra alternativen; 1) Skattefuska förutsätter en hög inkomst från början 2) Flytta utomlands, går väl bra men du måste fortfarande ha pengar för att det skall bli någon förtjänst. 3) Sno pengar... Tja inte så många som lyckas med det och kan lägga på hög trots allt. 4) Bra på internet, verkar vara det bästa alternativet faktiskt. edit: korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Eyy, jag måste också gå ur! =)
Hoppas bara man kommer uppåt efter döden ändå, har hört att det kan vara lite dåligt med uppkopplingen där nere. Där uppe har man iaf så man kan surfa via satelit, eller är jag helt fel på det? Jag kan återigen fundera på att bli medlem när de tar emot kollekt via PayPal och ger mig en "bönebosa" så jag kan logga in på kyrkan.se och fixa min synder själv, istället för att gå till en präst och bekänna alla mina synder. Kör med det på banken nu (dosa altså), är ju ett skitbra system ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|