FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
allt under t-shirt och tunna byxor väder är inte kul...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ingen aning om det är någon medfödd skada som norrlänningar har, men jag gillar vintern mer än sommaren.
Bodde tidigare långt uppe i landet, snöskoteråkning i -25 var ingen ovanlighet ![]() Hade balkongdörren öppet ett tag idag, ljuvligt med frisk kylig luft. Å andra sidan är ju kylan norröver lite annorlunda än södra sverige också, svårt att jämföra, var i göteborg en gång vid -10 och det kändes fasiken som -20 på "norrlandsskalan". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Här har det fortsatt att snöa. Vi har mer än en halvmeter nu! Imorgon blir det definitivt skidåkning. Anders skrev: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snö är något som jag verkligen hatar för att uttrycka mig helt ärligt. Det är jobbigt och irriterande med all snö som ligger överallt och "geggar ner". Och sen att alla småungar verkar finna intresse att kasta snöbollar mot fönsterrutor etc förbättrar ju inte precis mina tankar angående snö :angry:
Det som dock verkligen förvånar mig är att alla (iallafall i Stockholm) verkar bli så paffa varje år som snön kommer, bilar åker av vägen, det blir kraftiga trafikförseningar, tågen stannar osv osv. Och sen att en av vägverkets chefer säger (i en intervju på SVT för en vecka sen) "Vägverket har resurser för att klara normala mängder snö" gör ju en ännu mer förvirrad. Jag menar, om en "onormal mängd snö" kommer varje år, bör inte denna mängd räknas som den normala mängden snö? :huh: Och sen får man ju se fram emot ( ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() välkommen till WN. skulle vara kul om du fyllde i din profil.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Allvarligt.. flytta inte längre norrut.. här i Gävle är det kallt och j-vligt..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Långt norrut eller långt söderut..mittimellan är det bara slaskigt ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Tack för välkomnandet, jag driver faktiskt ingen webbsida alls just nu, är bara intresserad av ämnet, så Thomas bjöd in mig via e-mail att bli medlem fastän jag inte driver en webbsida... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|