FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena,
Jag funderar lite smått på att börja bygga pc-burkar OEM och sälja billigt. Någon som har ett "tips" om bra svenska grossister? Även enstaka komponenter skulle jag "kränga".... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SMG och Deltaco fungerar bra.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har själv funderat men jag ansåg att det var för hög konkurrens på den marknaden idag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om man räknar med förlust under en acceptabel tid så tror ja de kan gå vägen, får man en himla massa kunder å blir populär så kan man ju smyga upp priserna så småning om. Tycker AMD är ett bra exempel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
www.kronandata.se (säljer även till slutkund, men då till andra priser). www.rotakorn.se www.gandalf.se Jag har själv samarbetat med dessa tre för några år sedan när jag var i den branschen, och jag tyckte att det fungerade bra. Mvh Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Då har jag en bra domän till salu åt dig, med hotell och allt!
billigdator.se Se på : http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...illigdator&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för alla tips!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om man kollar på alla HP, Dell, Fuj.-Siemens så säljer dom bara datorer från 7.000:- och uppåt, men det måste ju finnas en marknad för billiga datorer också. Köp upp lite utgående produkter som leverantörerna har mycker kvar av i lagret billigt så kommer man undan med lite pengar. En del säljer ut jäkligt billigt (vet av egen erfarenhet). Kolla därför inte bara hos stora SMG utan även hos mindre leverantörer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mina systrar sitter och ugglar på mina gamla burkar.
Riktigt slöa är de om jag ska vara ärlig. Så såg jag den här artikeln som fick mig att inse att det finns ruskigt billiga datorkomponenter att köpa. http://www.sweclockers.com/html/artikel/ar...ygge.php?page=1 Är nog dags att "hotta" upp lite datorer nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte vända på steken. Varför inte bygga exklusiva datorer med toppkomponenter och sälja dyrt? Som t.ex. Alienware.com gör.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|