FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Aha, ni bor i Luleå? Jag har inte tänkt på det förut. Själv kommer jag från Skellefteå (bodde där tills jag var 19 då jag flyttade till Stockholm, och så nu i höstas vidare till Trondheim i Norge). Mina föräldrar, bror och gamla kompisar bor kvar, så jag brukar vara dit lite då och då.
Här är det f.ö. -3 idag, 40 cm snö och strålande sol. Inte så dumt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
alltså.. fattar ni? det är katastrof (vänersborg)
börjaed snöa när jag gick till träningen igår.. snöade oavbrutet i timme efter timme... och vad ser jag när jag vaknar på morgonen? jo ett vitt landskap.. cykelbanan, gräsmattan, lekparken.. allt är täckt av ett främmande vitt ämne med ett genomsnittligt djup på ca 2cm.. katastrof ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är nästan bara positivt med snö ju. Fast kanske inte igår för då hade bussarna kört i diket så jag fick gå in och värma mig på Mac Donalds fast det var ju lite positivt det med. Jag fick en bra anledning till att käka på MC
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, snön anlände igår kväll (Borås/Svenljunga)... Fick ett rejält ställ på raksträcka (?) i morses...*puh* :blink: Detta utan ansträngning...!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
En sak som däremot alla (eller många, det går också bra) måste hålla med om är att det blir betydligt ljusare då snön kommer. Blir lättare köra bil (halkan motverkar dock)... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu har man just skottat sig trött och svettig på kramig blötsnö... Sen kommer man in här och ser att de flesta på WN verkar gilla snö???
Just nu är jag benägen att hålla med Mats. ![]() Nåja, det är ju roligt för barnen... och ljusare blir det av snön... men annars, neej.
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Håller med Mats och jag kan inte direkt påstå att jag ändrat min uppfattning kring vintern sedan man blev tvingad att göra värnplikten... Sen behöver vi nog inte gå in på att försvarsmakten knappt har råd och ge oss handskar. Så de får man betala själv om man inte vill få köldskador och men som man glatt får behålla livet ut...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat: