FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var ett jädrans gnäll.
Jag fattar helt enkelt inte varför folk stör sig så förbaskat på annonser. Speciellt webmasters som lever på det. Jag stöder textannonserna efter första inlägget eftersom det inte stör mig det minsta och att det kanske kan dra in lite mer pengar till wn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Men visst, ligger väl ett vinstintresse i det hela och jag antar att de åtminstone vill utvärdera hur stor skillnad det gör intäktsmässigt att baka in bannern på det här sättet i jämförelse med att ha den längst ner. Börjar man göra WN till en kassako så borde väl hela konceptet kommersialiseras, moderatorer med lön, skribenter som får ersättning för inlägg osvosv... Är ju trots allt vi användare som gör WN. Att det också, som nämnts tidigare, sagts av WN-ägarna inte skulle finnas någon ekonomisk vinst på WN är ju också något som man ställer sig tveksam till iomed en sån här förändring. Tendensen går ju endast åt ett håll... Från början var det ju som sagt helt reklamfritt, sedan kom den lilla 150x40-bannern uppe till höger, därefter kom Google Adsense annonsen längst ner i inläggen, nu flyttas Google Adsense annonsen upp bland inläggen.. vad är nästa steg? Nyhetsbrev (läs SPAM-utskick) till alla medlemmar? "SMS:a in" 30kr för att få bli medlem? Näe, känns som WN går mot en utveckling som inte är nyttigt för ett forum där professionella inom branschen ska diskutera... Hur skulle det se ut om det var reklamavbrott under riksdagens och regeringens möten?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det roligaste måste ändå vara att kommersiella webmasters klagar på andra sidor som har annonser, hmm. Det går inte ihop på något sätt.
Dubbelmoral? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack Marcuss, jag var precis på väg att posta ett inlägg om detta jag osso, men nu slapp ju jag agera gnällkärring
![]() Anonnser skulle man väl kunna svälja, men nu när WN gjort klart att annonserna endast är till för att täcka de utgifter som tillkommer forumet och att ge medlemmar möjlighet att annonsera till en billig penning känns det som att detta behöver en motivering... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Snabb reaktion blev det. När den sågs första gången var bakgrundsfärgen lite udda vilket åtgärdades så den flyter in lite mer med resten av tabellen.
Är det några fler som upplever att trådarna visas långsammare när annonsen ligger där? Personligen hade jag inte tänkt på skillnaden förrän jag nu letat efter den. Att annonsen kommer ligga kvar på nuvarande plats är inte alls säkert. Detta är endast en variant av placering vi testar. Nyhetsbrev förstår jag inte riktigt hur man direkt kan tolka som spam. Isåfall borde väl webbsajter i allmänhet bara vara virtuella annonspelare? Att jämföra riksdagens ledmöter som betalas fullvärdig lön och förmåner med oss på WN ser jag inte som speciellt rättvist.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Som jag skrev ovan förstår jag mycket väl att ni vill utvärdera intäktsskillnaderna mellan olika placeringar. Det är rimligt att tro att intäkterna ökar eftersom detta med "avbrott i artiklar" också är något som Expressen och Aftonbladet använder sig friskt av. Skulle däremot vara intressant att få en fingervisning om hur mycket det skiljer intäktsmässigt mellan placeringarna. Delar ni med er av den informationen kan det ju trots allt vara något som gynnar samtliga medlemmar på WN läromässigt och kan ta del av när den typen av utvärdering görs. Nyhetsbrev för ett forum (som i sig är ett enda stort nyhetsbrev) är väl också endast ett steg mot att tjäna extra pengar för att kunna baka in annonser och nå ut även till besökare som inte besöker webbplatsen lika frekvent? Jämförelsen med riksdagen är trots allt inte så långsiktig eftersom samtliga parter där får ekonomisk ersättning för sitt arbete. Detta är inte fallet här på WN. Som jag uppfattade det av tidigare uttalanden av WN så var tanken att samtliga parter INTE får betalt, vilket p.s.s. likställer förhållandet mellan samtliga parter. Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har blivit lurad två gånger idag och trott att det inte funnits något svar till förstainlägget när jag såg bannern, av vana såklart av att bannern brukar vara längst ner. :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker man ska börja ta medlemskaps avgift för att vara med på WN o läsa trådarna. Tänk vad många oseriösa människor man skulle slippa då? Som alla dom som blir medlemmar för att fråga vad deras sketna domän är värd, alla dom skulle man sluppit.
//Predrag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag tror poängen i tråden försvann på vägen..
Citat:
jag stör mig inte alls på annonsen.. alla vill tjäna pengar - jag har full förståelse det vore skoj att om en månad få höra om Thomas fått nån skillnad i antalet klick på sina annonser sen den flyttades - sen en kommentar på det jag citerade där vore också skoj - inte för att det spelar någon roll direkt |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|