Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN lanserar Påträngande banners

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-10, 11:08 #11
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Det var ett jädrans gnäll.

Jag fattar helt enkelt inte varför folk stör sig så förbaskat på annonser. Speciellt webmasters som lever på det.

Jag stöder textannonserna efter första inlägget eftersom det inte stör mig det minsta och att det kanske kan dra in lite mer pengar till wn.
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 11:08 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Haghjoo@Nov 10 2004, 03:36
Jag upplever inte reklamen alls som jobbig! Tycker den ger ideer istället .. på vad man kan göra!
Är kanske bara jag som drar paraleller till Expressen och Aftonbladet som bakar in flash-banners som låter och rör på sig om man råkar föra muspekaren över. Även om de här bannersen är relativt OK så känns det lite olustigt att det är åt det hållet utvecklingen ska styras även här på WN.

Men visst, ligger väl ett vinstintresse i det hela och jag antar att de åtminstone vill utvärdera hur stor skillnad det gör intäktsmässigt att baka in bannern på det här sättet i jämförelse med att ha den längst ner. Börjar man göra WN till en kassako så borde väl hela konceptet kommersialiseras, moderatorer med lön, skribenter som får ersättning för inlägg osvosv... Är ju trots allt vi användare som gör WN.

Att det också, som nämnts tidigare, sagts av WN-ägarna inte skulle finnas någon ekonomisk vinst på WN är ju också något som man ställer sig tveksam till iomed en sån här förändring. Tendensen går ju endast åt ett håll...

Från början var det ju som sagt helt reklamfritt, sedan kom den lilla 150x40-bannern uppe till höger, därefter kom Google Adsense annonsen längst ner i inläggen, nu flyttas Google Adsense annonsen upp bland inläggen.. vad är nästa steg? Nyhetsbrev (läs SPAM-utskick) till alla medlemmar? "SMS:a in" 30kr för att få bli medlem? Näe, känns som WN går mot en utveckling som inte är nyttigt för ett forum där professionella inom branschen ska diskutera... Hur skulle det se ut om det var reklamavbrott under riksdagens och regeringens möten?
Oläst 2004-11-10, 11:18 #13
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar

Reg.datum: Aug 2003
Det roligaste måste ändå vara att kommersiella webmasters klagar på andra sidor som har annonser, hmm. Det går inte ihop på något sätt.

Dubbelmoral?
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 11:23 #14
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Flitig postare
Jesters avatar

Tack Marcuss, jag var precis på väg att posta ett inlägg om detta jag osso, men nu slapp ju jag agera gnällkärring

Anonnser skulle man väl kunna svälja, men nu när WN gjort klart att annonserna endast är till för att täcka de utgifter som tillkommer forumet och att ge medlemmar möjlighet att annonsera till en billig penning känns det som att detta behöver en motivering...
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 11:34 #15
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Snabb reaktion blev det. När den sågs första gången var bakgrundsfärgen lite udda vilket åtgärdades så den flyter in lite mer med resten av tabellen.

Är det några fler som upplever att trådarna visas långsammare när annonsen ligger där? Personligen hade jag inte tänkt på skillnaden förrän jag nu letat efter den.

Att annonsen kommer ligga kvar på nuvarande plats är inte alls säkert. Detta är endast en variant av placering vi testar.

Nyhetsbrev förstår jag inte riktigt hur man direkt kan tolka som spam. Isåfall borde väl webbsajter i allmänhet bara vara virtuella annonspelare?

Att jämföra riksdagens ledmöter som betalas fullvärdig lön och förmåner med oss på WN ser jag inte som speciellt rättvist.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 11:43 #16
Jesters avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jesters avatar

Citat:
Originally posted by Clarence@Nov 10 2004, 12:34
Snabb reaktion blev det. När den sågs första gången var bakgrundsfärgen lite udda vilket åtgärdades så den flyter in lite mer med resten av tabellen.
Skulle tror att det de flesta stör sig på är de gånger det dyker upp en iögonfallande banner istället för adsense annonserna som är ganska snälla och diskreta.
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 11:54 #17
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence

Är det några fler som upplever att trådarna visas långsammare när annonsen ligger där? Personligen hade jag inte tänkt på skillnaden förrän jag nu letat efter den.

Att annonsen kommer ligga kvar på nuvarande plats är inte alls säkert. Detta är endast en variant av placering vi testar.

Nyhetsbrev förstår jag inte riktigt hur man direkt kan tolka som spam. Isåfall borde väl webbsajter i allmänhet bara vara virtuella annonspelare?

Att jämföra riksdagens ledmöter som betalas fullvärdig lön och förmåner med oss på WN ser jag inte som speciellt rättvist.
Att det blev en snabb reaktion tyder väl på att det är något som direkt påverkar på ett eller annat sätt.

Som jag skrev ovan förstår jag mycket väl att ni vill utvärdera intäktsskillnaderna mellan olika placeringar. Det är rimligt att tro att intäkterna ökar eftersom detta med "avbrott i artiklar" också är något som Expressen och Aftonbladet använder sig friskt av.

Skulle däremot vara intressant att få en fingervisning om hur mycket det skiljer intäktsmässigt mellan placeringarna. Delar ni med er av den informationen kan det ju trots allt vara något som gynnar samtliga medlemmar på WN läromässigt och kan ta del av när den typen av utvärdering görs.

Nyhetsbrev för ett forum (som i sig är ett enda stort nyhetsbrev) är väl också endast ett steg mot att tjäna extra pengar för att kunna baka in annonser och nå ut även till besökare som inte besöker webbplatsen lika frekvent?

Jämförelsen med riksdagen är trots allt inte så långsiktig eftersom samtliga parter där får ekonomisk ersättning för sitt arbete. Detta är inte fallet här på WN. Som jag uppfattade det av tidigare uttalanden av WN så var tanken att samtliga parter INTE får betalt, vilket p.s.s. likställer förhållandet mellan samtliga parter.

Citat:
Originally posted by -Mario@Nov 10 2004, 11:18
Det roligaste måste ändå vara att kommersiella webmasters klagar på andra sidor som har annonser, hmm. Det går inte ihop på något sätt.

Dubbelmoral?
Tycker snarare att det är så att speciellt kommersiella webmasters är insatta i ämnet nog för att reagera på utvecklingen. Bara för att man är kommersiell webmaster behöver man väl inte tycka en bil med reklambanners över hela huven och sidor är snyggt eller bra på något sätt? Vad skulle det ha med dubbelmoral att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Tack Marcuss, jag var precis på väg att posta ett inlägg om detta jag osso, men nu slapp ju jag agera gnällkärring
Jo, smällar man får ta om man reagerar på något...
Oläst 2004-11-10, 12:18 #18
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Jag har blivit lurad två gånger idag och trott att det inte funnits något svar till förstainlägget när jag såg bannern, av vana såklart av att bannern brukar vara längst ner. :P
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 12:21 #19
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
Predrags avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag tycker man ska börja ta medlemskaps avgift för att vara med på WN o läsa trådarna. Tänk vad många oseriösa människor man skulle slippa då? Som alla dom som blir medlemmar för att fråga vad deras sketna domän är värd, alla dom skulle man sluppit.

//Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 12:42 #20
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
jag tror poängen i tråden försvann på vägen..

Citat:
Att det också, som nämnts tidigare, sagts av WN-ägarna inte skulle finnas någon ekonomisk vinst på WN är ju också något som man ställer sig tveksam till iomed en sån här förändring. Tendensen går ju endast åt ett håll...
var det jag tänkte på när jag såg tråden imorse

jag stör mig inte alls på annonsen.. alla vill tjäna pengar - jag har full förståelse

det vore skoj att om en månad få höra om Thomas fått nån skillnad i antalet klick på sina annonser sen den flyttades - sen en kommentar på det jag citerade där vore också skoj - inte för att det spelar någon roll direkt
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017