Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN lanserar Påträngande banners

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-10, 18:05 #31
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

håller med om att det vore intressant att se skillnader i klick för de olika placeringarna.
Spontant känns det som att det skulle ge mer klick om det ligger längst ner som det gjorde förut,
då när det ligger mitt i en disskussion hoppar man bara över det för att kunna följa diskussionen
men om det ligger i slutet så är man kanske färdig med det man ville veta och kanske klickar sig vidare till en adsense annons.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 18:07 #32
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Det känns ändå som om Thomas har lite dubbelmoral där det så ofta pratas om hur ideelt och icke vinstintresse det ska finnas i sidan. Ok om pengarna inte går till honom, (vart går dom förresten?) och OK om den här sidan med all största sannorlikhet inte ligger på en dedikerad server för flera tusen kronor/måna.(vart går vinsten?)
Låter nästan som du äger sidan och inte jag eller att du på något sätt är inblandad i driften, och jo WN ligger helt ensam på en dedikerad server, sedan skall jag väl även lite irrirterat avslöja att du har två sakar att välja på, vara på WN eller inte, hur jag väljer att driva mina sidor är upp till mej och hur jag väljer att fördela eventuella intäkter mellan dom som hjälper till på WN är också upp till mej.

Citat:
Men att tala om att det inte finns något vinstintresse eller att (när de första bannersen kom upp) var för en symbolisk summa och låta företaget presentera sig - och sedan egentligen göra precis tvärtom, det är inte *OK.
Precis tvärt om, förstår inte, annonsörerna köper platser för att exponera sitt varumärke för en billig summa pengar.

Citat:
Jag klagar inte på annonserna, men jag tycker man kan köra samma linje från start till slut(när det nu kommer) och inte ändra sig efter vägen. vad blir nästa? "Var med under webbhotells-forumet, betala en liten SYMBOLISK slant till WN först".
WN kommer ändras så länge förutsättningarna ändras, du kan inte jämföra WN med 200 registerade medlemmar med WN med 2000, kostnaderna och tidsbehovet ändras från dag till dag, ju mer tid det tar av oss ju mer pengar behöver det ramla in, sedan är jag av naturen intresserad av just detta, att utveckla webbsidor.

Citat:
Jag tycker forumet förlorar sin roll mer och mer. Trist, men för många med mig sant.
Synd att du tycker så pga av en adsense banner, mer kan jag inte säga i mina ögon är det en petitess.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 18:32 #33
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Jag är 23 år, vid min ålder har man lärt sig att det inte är lönt att bråka om småsaker
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 18:42 #34
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by programmer@Nov 10 2004, 16:52
Jag tycker forumet förlorar sin roll mer och mer. Trist, men för många med mig sant.
Definera många... Du och vem då?
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 18:49 #35
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by byWiberg@Nov 10 2004, 16:28
Men reklamen stör!
Det är väl bara stänga av JavaScript på WN i inställningarna för din webbläsare så slipper du all reklam och tappar bara några få funktioner på sidan (då du postar).

Om jag ska vara ärligt så förstår jag inte vad ni gnäller om... löjligt. Se till vad ni får och inget annat.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 19:24 #36
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar

Reg.datum: Sep 2004
De annonser jag sett är oftast (inte alltid) mycket väl relaterade till ämnet som en tråd innehåller. För mig tillför de ofta ett nytt synsätt, inspiration eller något annat som går att använda på ett positivt sätt.

Så länge det inte blir a´la Aftonblaskan med flash och andra hemskheter som helt tar över sidan om man råkar föra musen över dem så är det helt ok med mig.

Är lite av en omställning just nu bara att se bannern mitt bland inläggen, jag är van att när den kommer är tråden slut. (Eller i alla fall den aktuella sidan)

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 19:38 #37
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Annonserna stör. Dom bryter flödet av det man läser och förstör användbarheten, särskilt för mig som kör på en skärm med 1024 i upplösning blir det hela väldigt konstigt. Inlägg ett, reklam, inlägg två. Skärmen bryts precis i reklamen vilket gör att man missar eventuella svar under (vilket bevisas av att jag alldeles nyss fick hoppa fram och tillbaka mellan översikten och en tråd för att förstå vart "1 svar" tog vägen.. ).

Jag tycker dessutom att forumet verkligen mister en del av sin trovärdighet när man får en annons tryck rätt upp i ansiktet. Reklam kan vara ett komplement till innehåll och det tycker jag att WNs ansvariga borde förstå och utnyttja som dom har gjort fram tills nu. Reklamen skulle med fördel kunna ligga i en högerspalt eller "ytterligare" lite längre ner. Eller tom längst upp. Det är nästan värsta tänkbara placering just nu.

1) Den tar uppmärksamhet ifrån det tråden handlar om, dvs första posten.
2) Den bryter "läsflödet".
3) Den hindrar mig och säkert många andra att snabbt se om det finns ett svar till första inlägget == jag måste scrolla i onödan. Att scrolla är det jag tycker minst om i samband med att surfa.

Jag tror inte på "bannerblindhet", det är snarare så att man lär sig att känna igen och låta bli att trycka på banners. Det vill mycket till att jag skall klicka på något som liknar en banner pga att jag ogillar reklam i största allmänhet - så tror jag att många tänker. Däremot klickar jag ibland på banners som är relevanta och som inte har "irriterat" mig.

Slutligen Thomas; du borde kanske fundera lite på din roll när du skriver saker som "Låter nästan som du äger sidan och inte jag eller att du på något sätt är inblandad i driften". Visst, det är din fulla rätt att vara envåldshärskare här och ta bort mina inlägg för att åsikten, tonen eller innehållet inte passar dig eller WNs regler. Dock så borde du som ägare/delägare/webmaster/skapare/whatever till eoob.se och sverige.org veta vikten av innehåll. Sen kan du ställa dig frågan vem som står för innehållet här på forumet.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 19:58 #38
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Budskapet jag försökte få fram var egentligen INTE att WN tjänar pengar på forumet. Självklart ska de få göra det. Men när det innebär att de är och naggar i funktionaliteten i övrigt så reagerar jag. Att lägga in banners mitt bland inläggen känns som det är något som inte är nödvändigt för att tjäna dem pengarna. Därför frågade jag ävenhur stor skillnad det gör för intäkternas skull. Frågan jag ställer mig: Är det verkligen värt att funktionaliteten minskar, hur lite det än må vara??

Personligen tycker jag det är en stor grej, p.s.s. som grazzy nämnde ovan eftersom kör jag 1024-upplösning och då tappar man flytet i läsningen av tråden... högerspalt på varenda sida skulle vara så otroligt mycket bättre så man slapp "förstöra" en del av nöjet att läsa saker här...

Edit: instämmer för övrigt i alla tre punkter (1, 2, 3) som grazzy tog upp ovan... dessutom, relationen mellan besökare och ägare med en påtvingande banner känns bara inte rätt.. ska dock bli intressant att höra utslaget av hur positioneringen inverkat.. även om det antagligen är svårt att dra slutsatser ifrån något nu när just bannern diskuterats såhär intensivt...
Oläst 2004-11-10, 20:15 #39
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Eftersom jag skrev ett inlägg förut i tråden som kanske kan misstolkas vill jag förtydliga att Thomas och alla andra som håller i det här forumet har mitt fulla stöd. Jag känner att jag får mycket mer tillbaka från forumet än det jobb jag lägger ner här.

Angående annonserna så stör de mig inte, men jag lutar åt att det kanske vore bättre att ha dem ovanför inläggen (eller lodrätt till höger) än mellan, men jag tror mest att det är en vanesak. Vilket som är Ok för mig.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 20:46 #40
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Tidigare har all reklam varit bara positiv. Men idag har jag, liksom flera andra, missat svar i trådar eftersom jag trott att tråden tagit slut under reklamen. Om det absolut ska finnas reklam där den nya sitter, bör slutet av tråden skarpt markeras så man ser skillnad på den nya reklamen och slutet av tråden.

Jag skulle gärna se WN som en betaltjänst där man måste betala för att få posta inlägg. 100:- per år minst. Jag tycker den genomsnittliga kvallitén på WN sjunkigt ända sedan jag blev medlem för snart ett år sedan, men det är inte att duktigt folk försvunnit utan att mer trådar av låg kvallité blivit postats. Nu är jag ganska OT och det här har ju redan diskuterats, men en ganska kraftig medlemsavgift skulle jag välkommna.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017