Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN lanserar Påträngande banners

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-10, 12:53 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 10 2004, 12:08
Att det också, som nämnts tidigare, sagts av WN-ägarna inte skulle finnas någon ekonomisk vinst på WN är ju också något som man ställer sig tveksam till iomed en sån här förändring. Tendensen går ju endast åt ett håll...
Faktumet kvarstår, jag betalar räkningarna för WN, tar ingen del av intäckterna, det är inte ens mitt adsensekonto, så det jag sagt stämmer, inte bara finns det inget vinstintresse just nu, jag är beredd att betala några tusen kr i månaden för servrar osv av mina pengar för att intäckterna av annonser skall gå till dem som jobbar med WN's utveckling, det jag tänker mest på då är dem som sitter och knackar kod på ledig tid, jag har ju fördelen att få surfa omkring och läsa inlägg i stället.

Pengarna som kommer in via detta gynnar WN, och skall säkerställa de funktioner som vi har planer för, just nu jobbas det med att ta fram ett annat interface för godkännade av medlemmar, det jobbet vi lägger på det idag är helt oförsvarbart, det tar väldigt lång tid och ofta åker det igenom folk som kanske inte hör hemma här.

WN är kommersiellt i högsta grad, dagligen tjänar många webmasters här massa pengar på att hitta kunder till sina företag, majoriteten är här för att just tjäna pengar, det är det som gör WN till WN att vi tillåter det utan att kräva en del av kakan.

Om plaseringen av reklamen stör forumets läslighet kommer vi byta plats på den ingen tvekan om det, men att flytta den utom synhåll vore ju dumt, då kan den lika gärna tas bort.

Vet inte vad jag skall säga, trodde jag under senaste 2 åren bevisat vad WN står för och trodde därmed att jag hade ett större förtroende hos vissa här än vad jag verkar ha.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 14:24 #22
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar

Citat:
Originally posted by Clarence@Nov 10 2004, 11:34
Är det några fler som upplever att trådarna visas långsammare när annonsen ligger där? Personligen hade jag inte tänkt på skillnaden förrän jag nu letat efter den.
Vet inte om det är annonserna som tynger ner, men jag inbillar mig i alla fall att det tar bra mycket längre tid att öppna en tråd numera.

EDIT:
Verkar vara mitt nät som är segt just idag. Får testa någon dag till innan jag kan skylla helt på annonserna. Just nu tar det en aning längre tid att göra precis allt känns det som.

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 14:57 #23
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by andhol@Nov 10 2004, 15:24

... Just nu tar det en aning längre tid att göra precis allt känns det som.

/Anders Holgersson
*hmm*.. det kan ha med åldern att göra
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 15:28 #24
byWibergs avatar
byWiberg byWiberg är inte uppkopplad
Medlem

byWiberg byWiberg är inte uppkopplad
Medlem
byWibergs avatar

Har inte varit aktiv på WN någon längre tid och jag kan inte påstå att jag bryr mig om ifall någon tjänar pengar på sidan. Kul för honom i så fall. Men reklamen stör!
byWiberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 15:46 #25
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Jag trode dom flesta här var så luttrade att de mentalt filtrerade bort reklamen i bara farten? Jag gör det iaf. Så länge det inte är några jädrans flashprylar i vägen som kräver interaktion (=tid) av mig för att bli av med dessa så är det helt ok.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 15:52 #26
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Det känns ändå som om Thomas har lite dubbelmoral där det så ofta pratas om hur ideelt och icke vinstintresse det ska finnas i sidan. Ok om pengarna inte går till honom, (vart går dom förresten?) och OK om den här sidan med all största sannorlikhet inte ligger på en dedikerad server för flera tusen kronor/måna.(vart går vinsten?)
Men att tala om att det inte finns något vinstintresse eller att (när de första bannersen kom upp) var för en symbolisk summa och låta företaget presentera sig - och sedan egentligen göra precis tvärtom, det är inte OK.

Jag klagar inte på annonserna, men jag tycker man kan köra samma linje från start till slut(när det nu kommer) och inte ändra sig efter vägen. vad blir nästa? "Var med under webbhotells-forumet, betala en liten SYMBOLISK slant till WN först".

Jag tycker forumet förlorar sin roll mer och mer. Trist, men för många med mig sant.

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 16:35 #27
magzs avatar
magz magz är inte uppkopplad
Nykomling

magz magz är inte uppkopplad
Nykomling
magzs avatar

Detta känns bara löjligt!
När jag läser denna tråd, känns det som jag vaknat en söndag morgon och slår på radion.. P4 är kanalen, telespånarnar är programmet. Dit ringer folk som är utråkade och klagar på att de har flugskit på fönstret eller att grannens hund skäller för högt. Lite att göra lr? Tyvärr väldigt svensson. jaja det är min åsikt.
magz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 16:49 #28
void void är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
void void är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Har inga problem alls med google-reklamen eller den lilla bannern uppe till höger. Ett tänkbart alternativ är att införa en avgift för de som vill slippa reklam.

För jag har svårt att tro att de som arbetar med WN idag tjänar några större pengar på det (även om jag skulle unna dem det), men tack vare deras arbete har jag kunnat få fyra annonsörer och läst massa intressanta trådar. Om de då vill ha nåt tillbaka för de timmar de lagt ner ideelt så har jag full förståelse för det (för hur kul kan det vara att sitta och godkänna medlemmar tex?).
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 17:02 #29
Martin Martin är inte uppkopplad
Medlem

Martin Martin är inte uppkopplad
Medlem

Jag tycker man kan ha reklam för de besökare som inte är registrerade eller att man låter folk få bli "bonus" medlemmar mot en liten summa och därmed slippa reklamen. Då slipper de som stör sig så ooootroligt mycket på lite reklam se den överhuvudtaget.

Däremot så kanske själva reklamen inte är av den seriösaste sorten...

Martin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-10, 17:41 #30
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag bryr mig inte om ägarna skulle tjäna multum på sidan, jag är glad om jag kan läsa informationen gratis.

(Dock skulle jag hellre se att textannonserna hamnar längs inläggen i en högerspalt. För att inte göra själva inläggsrutan mindre kan man minska medlemsnamnsrutans bredd.)
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017