FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Pengarna som kommer in via detta gynnar WN, och skall säkerställa de funktioner som vi har planer för, just nu jobbas det med att ta fram ett annat interface för godkännade av medlemmar, det jobbet vi lägger på det idag är helt oförsvarbart, det tar väldigt lång tid och ofta åker det igenom folk som kanske inte hör hemma här. WN är kommersiellt i högsta grad, dagligen tjänar många webmasters här massa pengar på att hitta kunder till sina företag, majoriteten är här för att just tjäna pengar, det är det som gör WN till WN att vi tillåter det utan att kräva en del av kakan. Om plaseringen av reklamen stör forumets läslighet kommer vi byta plats på den ingen tvekan om det, men att flytta den utom synhåll vore ju dumt, då kan den lika gärna tas bort. Vet inte vad jag skall säga, trodde jag under senaste 2 åren bevisat vad WN står för och trodde därmed att jag hade ett större förtroende hos vissa här än vad jag verkar ha. Thomas
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
EDIT: Verkar vara mitt nät som är segt just idag. Får testa någon dag till innan jag kan skylla helt på annonserna. Just nu tar det en aning längre tid att göra precis allt känns det som. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inte varit aktiv på WN någon längre tid och jag kan inte påstå att jag bryr mig om ifall någon tjänar pengar på sidan. Kul för honom i så fall. Men reklamen stör!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag trode dom flesta här var så luttrade att de mentalt filtrerade bort reklamen i bara farten? Jag gör det iaf. Så länge det inte är några jädrans flashprylar i vägen som kräver interaktion (=tid) av mig för att bli av med dessa så är det helt ok.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det känns ändå som om Thomas har lite dubbelmoral där det så ofta pratas om hur ideelt och icke vinstintresse det ska finnas i sidan. Ok om pengarna inte går till honom, (vart går dom förresten?) och OK om den här sidan med all största sannorlikhet inte ligger på en dedikerad server för flera tusen kronor/måna.(vart går vinsten?)
Men att tala om att det inte finns något vinstintresse eller att (när de första bannersen kom upp) var för en symbolisk summa och låta företaget presentera sig - och sedan egentligen göra precis tvärtom, det är inte OK. Jag klagar inte på annonserna, men jag tycker man kan köra samma linje från start till slut(när det nu kommer) och inte ändra sig efter vägen. vad blir nästa? "Var med under webbhotells-forumet, betala en liten SYMBOLISK slant till WN först". Jag tycker forumet förlorar sin roll mer och mer. Trist, men för många med mig sant. /Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Nykomling
|
Detta känns bara löjligt!
När jag läser denna tråd, känns det som jag vaknat en söndag morgon och slår på radion.. P4 är kanalen, telespånarnar är programmet. Dit ringer folk som är utråkade och klagar på att de har flugskit på fönstret eller att grannens hund skäller för högt. Lite att göra lr? Tyvärr väldigt svensson. jaja det är min åsikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inga problem alls med google-reklamen eller den lilla bannern uppe till höger. Ett tänkbart alternativ är att införa en avgift för de som vill slippa reklam.
För jag har svårt att tro att de som arbetar med WN idag tjänar några större pengar på det (även om jag skulle unna dem det), men tack vare deras arbete har jag kunnat få fyra annonsörer och läst massa intressanta trådar. Om de då vill ha nåt tillbaka för de timmar de lagt ner ideelt så har jag full förståelse för det (för hur kul kan det vara att sitta och godkänna medlemmar tex?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker man kan ha reklam för de besökare som inte är registrerade eller att man låter folk få bli "bonus" medlemmar mot en liten summa och därmed slippa reklamen. Då slipper de som stör sig så ooootroligt mycket på lite reklam se den överhuvudtaget.
Däremot så kanske själva reklamen inte är av den seriösaste sorten... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag bryr mig inte om ägarna skulle tjäna multum på sidan, jag är glad om jag kan läsa informationen gratis.
(Dock skulle jag hellre se att textannonserna hamnar längs inläggen i en högerspalt. För att inte göra själva inläggsrutan mindre kan man minska medlemsnamnsrutans bredd.) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|