FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Oj oj oj! Det här med Surftown måste tas upp mera! Jag ser att jag inte är den enda som haft stora problem med Surftown webbhosting.
Här är några av problemen som jag kommer att ta upp senare för folk måste få veta... - omdöpning av indexfiler (utan att meddela webmastern) - raderande av tabeller i databaser (utan att meddela webmastern) - nerstängning av domäner (utan att meddela webmastern) - support som endast svarar på frågor som passar dom - ej betalat tillbaks när domäner ej kunnat registreras - Missledande marknadsföring (ett exempel är uttrycket "fri traffik" Vem man än frågar så får man oftast ingen positiv kommentar om Surftown. Jag orkar inte skriva mer här men AKTA ER!!!! för Surftown webbhosting. Jag kan tilläga att jag har haft EXTREMT stora problem med Surftown ----- rekommenderas EJ! många många timmars onödigt jobb.....
__________________
SEO.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har man något som liknar en seriös verksamhet så bör man naturligtvis helt och hållet hålla sig ifrån de webbhotell som erbjuder "fri trafik". Det är i min mening ingen seriös affärsverksamhet utan man lurar i praktiken de som inte förstår / läser noga vad avtalet innebär.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Dom lurar gärna in nyblivna webmasters med bara en eller ett par få sidor, efter ett tag börjar sidorna gå bra och då blir dom nerstängda och förlorar därmed pengar och en jäkla massa tid. Sen efter dom har blivit blåsta så kommer dom hit och skriver inlägg precis som jag ![]() Det vore trevligt om folk visste innan... men men alla gör vi samma misstag...
__________________
SEO.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Fattar inte varför man klagar när man får vad man betalar för. Det är inte smart att vara dumsnål. Det borde de som är egna företagare veta.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
När jag regga på B-one för första gången var detta problem inte alls känt. Det är fortfarande webbhotellen som det är fel på eftersom de skriver så skurkaktiga avtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
men man hojtar gärna om att folk får skylla sig själva, Vad exakt är det som gör att ett billigare webhotell skulle vara så dåligt om man nu enbart ser till priset? Kan man inte nöja sig med att konstatera att "vissa" webhotell är kass, Se på Loopia ex och deras dns samt nätproblem dom har haft, Dom har heller inte gått ut med ngn som helst info till sina kunder om vad felen berode på osv osv.. Eller kanske dom anses som "billigt skit" med i era ögon. Nä släpp myten om att billigast är sämst, det finns många DYRA hotell som har ruskigt dålig support samt uptime... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Priset är en indikation. Det är lättare att driva ett kvalitetswebbhotell om varje kund betalar 5 000 kr per månad än om varje kund betalar 5 kr.
Det finns mycket annat att titta på också. B-one som är mest omtalade av de riktigt billiga webbhotellen har många flera kunder än FS-Data - de har alltså lyckats bygga upp en volym och jag förmodar att det finns god lönsamhet hos båda. Det är snarare orimliga löften om 110% uptime (jo, jag har sett det utlovas), fri trafik och liknande som bör vara de kraftigaste varningsignalerna.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hundserver: Vilket då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Haha, jag skulle ringa snuten och polisanmäla bara för att jävlas.
"DEM SA FRITRAFIK OCH NU VILL DEM HA BETALT!????" sen får man hem lite fina papper från polismyndigheten där det står vad man anmält och varför osv. Skickar man sedan vidare dessa till surftown, b-one etc. Så BÖR dem reagera och vara lite mer generösa ^^. EDIT: Sedan tycker jag också att det är lite väl dumt av kunderna att gå på det här med fri-trafik, eller så kallad obegränsad trafik. Men men, 80% av folk på nätet är väl antagligen okunniga eller efterblivna så dem går på det ^^. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|