WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Fri trafik på surftown (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4004)

Emil Svensson 2004-10-09 12:47

Surftown har ju fri trafik. Men det finns väl alltid en gräns antar jag. Hur många besökare tror ni surftown skulle tillåta per månad innan de stängde ner ens sida? Eller hur många Gb kanske är det som är viktigast.. Funderar nämligen på att köpa in rätt mycket skräptrafik, men jag vill ju inte riskera att mitt konto stängs.

Sigurd 2004-10-09 12:55

Citat:

Originally posted by Emil Svensson@Oct 9 2004, 12:47
Surftown har ju fri trafik. Men det finns väl alltid en gräns antar jag. Hur många besökare tror ni surftown skulle tillåta per månad innan de stängde ner ens sida? Eller hur många Gb kanske är det som är viktigast.. Funderar nämligen på att köpa in rätt mycket skräptrafik, men jag vill ju inte riskera att mitt konto stängs.
Det handlar absolut inte om några höga värden... ofta när man mailar och frågar dom som som säger att dom har FRI TRAFIK säger att det handlar egentligen bara om 10gb/ mån. typ... i genomsnitt är det väl något sådant.

Har till och med varit med om en gång att dataöverföringen / månad var nere på 4gb/mån... sen efter de 4gb tog ett ett HÖGT pris för varje gb man rullade över. Detta informerade dom inte om. Eller jo, det gjorde som säkert någonstans men inte så att någon skulle uppfatta det.

maila och fråga. men fri trafik är aldrig något man ska satsa på... obegränsat med trafik och fri trafik är oftast samma sak som "obekräftat" eller "ej angivet". ;)

Emil Svensson 2004-10-09 17:32

Jag mailade och frågade men det enda svar jag fick var att det var just fri trafik.. Läste dock i deras avtal att de kunde stänga av eller begränsa bandbredden i fråga om missbruk.. Hmm, vore intressant att höra om någon vet något om just surftowns tolerans.. Fast förhoppningsvis borde det vara lugnt så länge man håller sig under 10 Gb per månad eftersom det är vad deras begränsningsinställning är inställd på från början..

Sigurd 2004-10-09 17:55

Citat:

Originally posted by Emil Svensson@Oct 9 2004, 17:32
Jag mailade och frågade men det enda svar jag fick var att det var just fri trafik.. Läste dock i deras avtal att de kunde stänga av eller begränsa bandbredden i fråga om missbruk.. Hmm, vore intressant att höra om någon vet något om just surftowns tolerans.. Fast förhoppningsvis borde det vara lugnt så länge man håller sig under 10 Gb per månad eftersom det är vad deras begränsningsinställning är inställd på från början..
Mjo, det är nog sant. Personligen är jag väldigt skeptisk mot webbhotell som erbjuder fri trafik med undantag för de som verkligen har en bra förklaring på varför de anger att det är fri trafik.

morphius 2004-10-10 00:45

jag rekomenderar INTE webhotell med fritrafik efter som detta begrepp finns "inte".
dock på webhotell där de fakturerar i efterskott finns de ;)

knullis 2004-10-12 08:34

joo...
Varför snacka om att den e begränsad till 10 gig när du inte vet nåt om det?
jag har 4 st sidor på surftown och kan säga att trafiken på en av mina sidor har över stigi till över 280gig dernna månad ..FRI TRAFIK står för fri trafik inte för 10 gig.
Det står i avtalat att ej bandbredden för utnytjas för mkt med för mek menas tusentals gig
dvs att du har stora filer och en nedladdnins sida för dem tex. det kan du inte ha..

Sigurd 2004-10-12 09:46

Citat:

Originally posted by knullis@Oct 12 2004, 08:34
joo...
Varför snacka om att den e begränsad till 10 gig när du inte vet nåt om det?
jag har 4 st sidor på surftown och kan säga att trafiken på en av mina sidor har över stigi till över 280gig dernna månad ..FRI TRAFIK står för fri trafik inte för 10 gig.
Det står i avtalat att ej bandbredden för utnytjas för mkt med för mek menas tusentals gig
dvs att du har stora filer och en nedladdnins sida för dem tex. det kan du inte ha..

tror knappast att du får använda dig av 280gb / månad i flera år... vilken sida syftar du på som har använder 280gb / månad?

knullis 2004-10-28 03:03

www.knullis.com

men det är som du säger tror inte heller trafiken får vara så hög.
Fick ett mail ifrån dem nyligen. . om att min sida påverkar de andra sidornas fart negativt. då erbjöd jag mej att betala mer för mer trafik.
Men de sa de va lugnt o flyttade sidan till en annan server så den inte stör andra. =)
stort + för surftown enligt mej

Storen 2004-10-28 12:34

Häromdagen såg jag att www.surftown.se fanns med på deaktiveringslistan hos NIC-SE... B)

ZN 2004-10-28 14:10

Citat:

Originally posted by knullis@Oct 28 2004, 03:03
Men de sa de va lugnt o flyttade sidan till en annan server så den inte stör andra. =)
stort + för surftown enligt mej

Fast det går ju inte speciellt snabbt att surfa där...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson