FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu tror jag tråden har glömt bort vad det handlade om...
Fri Trafik på Surftown Har själv blivit nerstängd (avstända mapper eller filer) 2 gånger där inom loppet av 3 månader! Första gången efter ca 19GB trafik , vi hade en lagliga filmklipp på servern. Andra gången stängde dom ner efter 762MB på en förmiddag och ca 150 besökare.... då blir man inte glad :-( Så det där med fri trafik är bara bullshit på www.surftown.se Mailade dom och frågade vad i hel*%**te dom håller på med och fick dessa svar: svar från supporten: det är inte jag som gör bedömningen utan det styr teknikerna. De följer algoritmer om nedladdningar som belastar servern i stor grad och döper om filer utifrån den. Mvh/ Michael Surftown Support svar 2: Kan hålla med om att vissa omdöpningar känns lite omotiverade men de har också ändrat sitt system nyligen och algortimerna är hårt satta och justeras efterhand för att bättre anpassas till tillfälliga trafiktoppar. Mvh/ Michael Surftown Support / Urban_H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, du kan anmäla de, det är ett brott som alla andra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Har använt surftown, de börja byta namn på vissa filer till tex "removed_by_admin" eller liknande. Orkade inte ens bråka med dem eftersom ungefär halva sidan slutade fungera...
När krånglet började befann jag mig i Kina och kunde inte göra någonting, har tappat ca. 20-30% av mina besökare... Ett tips är att att inte använda surftown eftersom det förr eller senare börjar krångla om sidan blir populär.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
fri trafik = döden.
På B-one döpte de minsann inte om filerna eller stängde ner siten tillfälligt. Nej nej, de raderade hela j**la kontot utan minsta förvarning. Över 100'000 månatliga besökare kunde inte räddas då hela siten byggde på dagen innan referring, en vecka och inte en enda besökare hittade dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer självklart i det påståendet. Dock är det ett riskabelt sätt att bygga upp en verksamhet på och ett mycket dåligt val av webbhotell med tanke på den trafiken =) Vet inte riktigt hur pass tungrodd din sida var men jag vet en kund hos B-one som har ca åtminstone 60-70,000 månatliga besökare och den sidan har fungerat bra.
Citat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Självklart var det ett dåligt val, men på den tiden trodde jag som alla andra att fri trafik = fri trafik. Det har gått många år sedan det inträffade men min signatur kommer alltid vara den samma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har varit i kontakt med B-one angående fri trafik.
Och enligt deras support så har de ingen begränsning på trafiken, däremot får man inte belasta servern för mycket. Så har man dynamiska sidor som kräver mycket serverkraft så kan man inte ha speciellt mycket trafik alls, medans man kan ha väldigt mycket om man har statiska sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det säger även emot deras andra delar i avtal att man inte får lagra några filer knappt, inte ens lagring av bilder i större del får man.
Så att man får ha obg trafik på statiska saker som man inte får lagra går inte riktigt ihop. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|