FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
glennj: Jo visst får man låna ut till eget bolag men det löser inte problemet med balansräkningen, därför bör han konsultera revisor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag skaffade ett AB i feruari, det var bara att övertyga sin egen bank att få låna 100 000 kr, samt att jag skulle kunna klara betala ränta. Sedan skapade jag ett bolag via bolagsverkets hemsida, 1900 kr. Enkelt. Du behöver en suppleant, och det valde jag en mig nära. Sedan är det bara att skapa de papper som behövs via bolagsverkets rekommenderade sida, minns ej just, men du ser när du kollar. Hitta en revisor, med hjälp av din bank. Sätt krav på att denne ska kunna området, samt ställ lite kontrollfrågor. Om revisorn, säger att det kan ta tid, och inte känner till, eller om revisorn säger sig vara helt säker, men sedan vacklar. Leta vidare. Revisorn jag valde, sa till och med att årskostnadenn hamnar väl runt 6 - 8 tusen, vilket är billigt, och han är gammal revisorpartner. Kontakt via bank.... Behöver inte vara din bank, utan annan. Ringa upp bolagsverket och fylla i alla pappersmallar, medan de är i telefonen. Allt bygger på att du är nöjd med den revisorn du funnit, så han inte plockar pengar hela tiden. samt får låna 100 000 kr. Dessa 100 000 sätt in på ditt kommande bolags konto. Snacka med banken. När du har revisor och pengar på kontot, tar det en vecka. Till endast kostnad på 1900 kr. (utöver 100 000 kr som bolaget får. Men dessa kan ju användas i bolaget som du vet.) Oj, just det, komma på ett bra namn.... men det ordnar bolagsverket också åt dig, så du sänder in tre rangordnade förslag. Redan innan du sänder in, kan ju bolagsverket säga trolighet att du får det. Om de säger att du inte får det, så be dem förklara, så du kan utöka namnet, eller ändra lite. Enkelt. Så varför köpa begagnat? / Tony |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|