FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Är det fler personer som stött på problem med Kreditor? Vi har stött på två problem nyss. Innan har det fungerat bra, men nu den senaste tiden har det blivit helt annorlunda. Vi har ett ärende där vi inte hann svara på "bedrägerivarning" och svarar man inte inom 24 timmar så har Kreditor rätt att lämna tillbaka fordran. Denna gång hann vi inte inom 24 timmar och fick tillbaka fordran på oss. Nästa ärende är det ett paket som är lämnat till ett företag, kvitterat i deras reception men Kreditor hävdar bedrägeri för de har haft liknande ärenden till samma kund. Vår logistikpartner och distributör säger att det är helt galet att reklamera när det finns en kvittens (som är skickad till Kreditor) där den är utlämnad till företaget, i deras reception. Vad säger då Kreditor? Fortfarande samma ståndpunkt och skriver längst ner att vi faktiskt inte svarade inom 24 timmar ändå så oavsett har de rätt att flytta över fakturan till oss. Varför betalar man då 1,2 % på varje fakturaköp är det vi undrar? samtidigt som vi kommer byta leverantör och våra återförsäljare kan vi enbart rekommendera att flytta över. Mvh Christian |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med alla Kreditors avgifter så borde de väl kunna ta lite kreditrisk, det är ju därför man anlitar dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Får lite TradeDoubler-vibbar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Haft med Kreditor att göra under våren och sommaren och kan väl instämma att det är något skumt med dem.
Sista ärendet som jag skickade till deras Kundservice var för flera veckor sedan och har fortfarande inte fått något svar, vilket jag tycker är väldigt konstigt, medveten om semestertider. Men alla kan väl inte vara lediga samtidigt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det verkar helt orimligt att tvingas svara inom 24 timmar i synnerhet när det är mitt i semestertider. Orimliga avtalsvillkor skulle jag säga, bestrid fodran med hänvisning till att det är orimligt att svara inom 24 timmar... Detta oavsett om ni godkänt ett avtal eller inte. Deras tjänst innebär ju att de ska ta den här typen av risker om jag fattat det rätt. Annars ska man inte godkänna kunden från början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej allihopa. Vad tråkigt att ni känner på detta vis. Om ni har synpunkter kan ni alltid kontakta oss på Kreditor så försöker vi lösa eventuella missförstånd.
Dock måste jag här poängtera att vi aldrig efter 24 tim tar tillbaka fordran. Vi påminner om ärendet flertalet gånger, både per telefon och mail. I det specifika fall som benämns ovan handlar det dock om månader. Angående att våra tjänster innebär att ta risken så har ni helt korrekt. Vi på Kreditor arbetar aktivt med att stoppa eventuella bedrägerier och har en säkerhetsavdelning som arbetar heltid med detta för att få butiker och konsumenter att känna sig trygga. Som ni förstår är arbetet kring detta ganska komplext i och med att bedragare alltid försöker finna sätt att lura privatpersoner och företag. Vi ligger dock i framkant gällande bedrägeriförebyggande inom e-handeln. Misstänker vi ett bedrägeri så är det förmodligen ett sådant, och då borde väl alla vara nöjda med att vi lyckats genomskåda detta. Men som sagt, hör gärna av er till oss om ni har förslag på förbättringar eller funderingar angående vår bedrägeripolicy. Ha en fortsatt trevlig sommar! Mvh Daniel Aronowitsch Kreditor snart Klarna |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Konstigt att jag fick detta då? (2009-07-06).
Enligt punkt 10 måste vi få svar på bedrägerirelaterade frågor innan 24 h. Med vänlig hälsning XXXXXXXXXXXXXXXXX Fraud & Security Manager "Vet ej om jag får skriva ut namn så skriver massa X". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Daniel:
Det är inget att skryta om att man ligger i framkanten när det gäller bedrägeri när det det är vi e-handlare som får betala eller så är det logistikpartnern som får stå för bedrägerierna. Såhär skriver vår distributör: "Jag har dragit hela mail-historiken till vårt försäkringsbolag, som har hand om samtliga våra frakt-reklamationer. De har läst igenom allt, och har konstaterat att detta inte är ett försäkringsärende. De hävdar, precis som PNL – att kollit är levererat till rätt adress och att kvittens finns. Som jag skrev tidigare; Kreditor skriver flera ggr Posten, och att ”fel person har hämtat ut” pakatet. Är de medvetna om att det är PNL som levererat kollit till receptionen på det företag som faktiskt stod på ordern?" Det komiska är att ni har hävdat att Posten gjort fel hela tiden utan att ens veta att det är Posten som skickat paketet. Det måste jag säga är att gräva sig in i ärendena ordentligt? Finns dessutom kvittens på att kunden har kvitterat och ändå hävdar bedrägeri..... det borde väl nästan klassas som bedrägeri från Kreditor? Vad har ni andra för synpunkter på detta ärende? Mvh Christian |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
OT: 1,2%? Är det verkligen rätt? I så fall har ni tecknat det bästa kreditoravtal jag någonsin hört om!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|