Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kreditor har ändrat sin policy till helt galet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-22, 16:41 #11
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
1,2% är grymt bra....
MAT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-22, 17:20 #12
mazadas avatar
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
mazadas avatar

Reg.datum: May 2005
angående 1,2% så stämmer inte detta..

Jag har inga exakta procent men kollar på en faktura:

Jag säljer för 357 kr

Då ska kreditor ha 20 kr i faktureringsavgift samt ytterligare 13 kr i Factoringavgift dvs. 33 kr på dessa 357 kr typ mer mot 10% är deras avgift för varje faktura.. DESSUTOM en startavgift på 3000 kr exklusive moms samt en månatlig kostnad på 375 kr. Jag har påpekat att detta är rent ocker av dom men fick inget svar... om någon kan rekommendera någon annan leverantör så blir jag glad! Måste ändå in o pilla i kod o skit vid deras namnbyte så lika bra att avsluta dom helt då.

Kan hålla med C.Johansson, valde Kreditor för jag blev invaggad i någon känsla av att dom tog risken... men till den som tänker välja denna leverantör lusläs avtalet dom har friskrivit sig från alla risker där.
mazada är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-22, 18:24 #13
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Kreditor ÄR en seriös aktör men som med de flesta verksamheter som växer och blir stora så dras snaran åt. Det lilla personliga Kreditor som man mötte för ett/två år sen finns inte längre. Hos Kreditor hittade jag en moral och service som jag sällan skådat, helt i linje med mina egna värderingar. Om en kund ringde var ledsen över att de fått en påminnelse eller till och med inkasso så reddes detta ut enkelt och lätt.
För något år sen ringde Kreditor och hade en mini-enkät med oss. Jag påtalade då hur nöjda vi var och hur exemplariskt de brukar agera. Strax därefter dyker det ena caset upp efter det andra. Kunden som blir konstigt behandlade, påminnelser som kommer så fort datumet gått ut, påminnelser på påminnelser, dubbla påminnelser i följd. Detta är tyvärr den nya verkligheten och som i ett krasst perspektiv är det enda realistiska för ett företag i Kreditors storlek.
Att byta till namnet Klarna för att skaka av sig känslan av ett kreditbolag räcker tyvärr inte. Man måste också få tillbaka känslan av det "gamla" kreditor. Som ser kunderna som människor och inte vandrande plånböcker. Intensifiera jakten på bedragare men inte på bekostnad av dålig service mot den stora majoriteten som sköter sig.
nCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-22, 18:26 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Det är nu jag brukar gå in och försvara Kreditor och säga att det trots allt är ett fantastiskt företag. Men det gör jag inte den här gången. Kreditor har nämligen blivit sämre på alla punkter det senaste året. Så nu hänger jag gärna på gnället istället. Det här fick jag nämligen strax före årsskiftet:

Citat:
Vi är tacksamma för ett svar från Er inom 48 timmar. Erhåller vi inte ett svar inom den utsatta tiden tvingas vi tyvärr återföra fordran på Er bekostnad, vilket innbär att fakturorna då kommer att makuleras.
(Jag måste vara VIP som får 48 timmar på mig, istället för 24... )

Det var fler än jag som fick samma mail och som precis som jag blev rosenrasande över attityden i mailet. Vi fick en ursäkt då, men tydligen kan den inte varit ärligt menad om de fortsätter att hota sina kunder.

Värre är att Kreditor själva har blivit så förfärligt dåliga på att besvara mail. Jag har mail som är över en månad gamla och som de fortfarande inte har svarat på, trots upprepade påminnelser. Det blir så klart lite extra irriterande eftersom Kreditor själva alltid begär snabba svar. Normalt är att man i en affärsrelation ställer lägre krav på kunden än vad man gör på sig själv. Men Kreditor gör tvärt om.

-------------------

C.Johansson - Jag förstår att du blir sur på Kreditors uppförande, men det är lite ofint att skriva vad man har för priset på ett öppet forum. Särskilt som priset du anger inte kan stämma. Kreditor måste ha kreditförluster på över 1,2 %, så med det priset måste de göra en brakförlust på dig (inte troligt).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 09:00 #15
Daniel.Aronowitsch Daniel.Aronowitsch är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2008
Nykomling

Hej igen allihopa.
Jag tar till mig all feedback och ska förmedla vidare. Det är tråkigt att ni känner på detta vis.
Kom gärna med synpunkter direkt till oss, då blir det lättare att ta dem till sig.

Angående 48 timmars regeln, (efter 24 timmar så skickar vi en påminnelse om ytterliggare 24 timmar så det är snarare MINST 48 timmar det handlar om) anledningen till att vi behöver snabbt svar är ju för att vi skall hinna stoppa paketet. Därav behöver vi snabba ryck från våra kunder. I de fall någonting brustit i utlämningsrutinerna hos logistikpartnern så reklamerar vi detta. Utredningen kan ta ett tag men vi får tillslut reda på hur kvitteringen gått till och vem som kvitterade. I de fall som logistikpartnern hanterat kvittering felaktigt så betalar de ersättning till oss. I de fall ärenden är hanterade korrekt så tar vi förlusten och betalar ut bedrägerigaranti till kunden. Vi driver sedan ärendet vidare tillsammans med polisen.

I fallet beskrivet tidigare i denna tråd så fick vi aldrig möjlighet att reklamera hos PNL, de nekade detta vilket är väldigt olyckligt.

Men som sagt, jag tar till mig era synpunkter och hoppas att de kan bidra till förbättring i framtiden.

Hej så länge!

Mvh
Daniel Aronowitsch
Daniel.Aronowitsch är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 09:09 #16
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Originally posted by Daniel.Aronowitsch@Jul 23 2009, 08:00
I fallet beskrivet tidigare i denna tråd så fick vi aldrig möjlighet att reklamera hos PNL, de nekade detta vilket är väldigt olyckligt. I de fall ärenden är hanterade korrekt så tar vi förlusten och betalar ut bedrägerigaranti till kunden. Vi driver sedan ärendet vidare tillsammans med polisen.
Det går väl inte riktigt ihop? Om pnl tycker att dom delat ut ett paket korrekt och har en korrekt kvittens får ni väl gå vidare till polisen för att driva in pengar från mottagaren, som nu har kvitterat paketet...
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 09:12 #17
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by mazada@Jul 22 2009, 16:20
om någon kan rekommendera någon annan leverantör så blir jag glad Måste ändå in o pilla i kod o skit vid deras namnbyte så lika bra att avsluta dom helt då.

Vi har kört SveaWebPay i ett halvår nu och det har fungerat klockrent, kolla med dem vad du kan få för vilkor.
Oläst 2009-07-23, 14:29 #18
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Är jag då den enda som faktiskt aldrig haft problem med kreditor? Inte en enda gång under mina år som e-handlare har jag haft trassel med dem, jag var en av deras första kunder så jag har verkligen varit med från scratch och har ett antal år att blicka tillbaka på.

Jag känner fortfarande igen det lilla företaget som behandlar kunderna som människor. Våra fakturor och sådant går oerhört smidigt, när jag haft problem eller funderingar kring en faktura har jag tagit upp telefonen och ringt en handläggare och det har löst sig smidigt varje gång.

I mailkonversation är det svårt att få rätt nyanser, och det kanske är det som gör att man tycker sig inte känna igen företaget. Har ni provat att ringa?
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 14:45 #19
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by najk@Jul 23 2009, 09:09

Det går väl inte riktigt ihop? Om pnl tycker att dom delat ut ett paket korrekt och har en korrekt kvittens får ni väl gå vidare till polisen för att driva in pengar från mottagaren, som nu har kvitterat paketet...
[/quote]
Absolut, men då behöver vi underlag från logistikpartnern. Som vi detta fall blev nekade.

Mvh
Daniel
Daniel.Aronowitsch är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-23, 16:14 #20
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Angående 48 timmars regeln, (efter 24 timmar så skickar vi en påminnelse om ytterliggare 24 timmar så det är snarare MINST 48 timmar det handlar om) anledningen till att vi behöver snabbt svar är ju för att vi skall hinna stoppa paketet. Därav behöver vi snabba ryck från våra kunder.
Jag kan bara tala för mig själv och inte för någon annan. I mitt fall så rörde det sig om över ett år gamla fakturor. Det fanns ingenting med dessa fakturor som under några omständigheter hade kunnat motivera kravet på ett snabbt svar. Nu var det inte önskan om ett snabbt som gjorde mig irriterad, utan hotet om att fakturorna skulle återföras på mitt företag om jag inte svarade inom tidsfristen.

SweCat - Jag tycker fortfarande att Kreditor fungerar bara. Men det blir fler och fler småsaker att störa sig på. Det är bara småsaker, men det är fortfarande irriterande eftersom Kreditor så lätt hade kunnat undvika samtliga. Kunder är alltid griniga och stingsliga. Särskilt när man hanterar deras pengar. Mina kunder är sådana och jag hanterar dem med den vetskapen. Kreditor verkar helt plötsligt ha glömt bort att det är kunder de har att göra med.
Däremot så är kritiken inte värd en hel tråd på WN enligt min åsikt. Alla som läser det här ska veta att jag absolut inte avråder någon e-handlare ifrån att anlita Kreditor som factoringbolag. Men det har blivit sämre det senaste året. Det har gått från super till bra. Nu hoppas jag att det inte ska gå från bra till ok och därifrån till dåligt.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017