FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Gå till processlistan, högerklicka på firefox.exe, välj prioritet, välj någon prioritet som du tycker passar bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Igår satte jag mig vid datorn och märkte att Firefox drog 100% CPU. Stängde WN-tabben, och sedan var det nere på 0% igen. Visste inte vilken banner det var då, men jag antar att det var iPeer.
Den flyger ju stjärnor i den, och en spontan gissning är att de gamla stjärnorna som flyger utanför skärmen inte tas bort, utan ligger kvar i minnet. Så när den varit igång en stund blir det mer stjärnor att hålla koll på än vad datorn klarar av |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Har exakt samma problem med Ipeer bannern. Datorn segar ner totalt och går knappt att göra någonting om man väl glömmer bort det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För helvete - ta bort iPeer-bannern! (ja, jag har precis suttit och bråkat med datorn som gick jävligt slött............)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Samma här, samma annons. Man hör på fläkten när man glömt en flik öppen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Banned
|
Datorn hade inte ens någon processor aktivitet innan jag stängde av AdBlock.
Uppdaterade en gång och hade turen (?) o få iPeers annons... ![]() Resultatet ser ni nedan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett annat bekymmer med FF och Flash. Och det är att FF helt plötsligt har käkat i sig 1GB(!) ramminne när man är inne på ex. Facebook och glömmer sidan uppe. Det enda som hjälper är en omstart av datorn. Nån som har tips?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har inte märkt att det har varit någon speciell annons eller så som har varit uppe då när det har varit problem. Aldrig varit inne på Facebook så har inte mycket andra förslag. Här är det ju många som har samma problem dock med Ipeer annonsen och hoppas på en lösning snart. Dock brukar det hjälpa för mig att stänga ner Firefox utan att spara någonting och sedan kolla processor så det verkligen är avstängt sedan starta igen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|