FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Artig som man är ställs jag alltid inför ett dilemma när jag har fått hjälp via mail av någon support, kan vara ett webbhotell, telefonbolag eller en resebyrå.
Dilemmat jag står inför är när jag har fått svaret/lösningen funderar jag alltid på om jag ska skicka ett tack eller inte. I 99% av fallen svarar jag inte på mailet, av den enkla anledningen att jag tänker att det skulle ta "onödig tid" av supporten och höja företagets kostnader. Samtidigt känner jag mig arrogant när jag inte visar min uppskattning. Samtidigt skulle kanske ett tack stärka supporten vilket i sin tur leder till ökad produktivitet. Hur brukar ni göra? Och ännu mer intressant, om vi har några här som jobbar med support eller har support på sitt företag får ni gärna skriva hur ni tänker ![]() ...ja, vilka dilemman jag dagligen ställs inför. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skriver oftast ett tack, har jobbat på support och då var det uppskattat om någon gjorde det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag sitter på internsupport bl.a. och man uppskattar alltid ett tack
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag har arbetat med support tidigare, ett tack är alltid uppskattat!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Även om du tar företagets tid så är det människor som jobbar på support och människor uppskattar alltid ett tack.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skickar i regel alltid ett tack, eftersom jag vet hur mycket det betyder om man arbetar med support.
Har en särskild mapp med tack från kunder, för de som kontaktar vår domänavdelning. Den hjälper när man har en tung och jobbig dag (vilket iofs är väldigt sällan, men ändå). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
I regel tackar jag ifall jag har något att återkomma med, exempelvis svar på ifall en lösning fungerade eller inte. Anledningen till att tack uteblir i andra fall är just att det låser upp supportärendet igen, men samtidigt, när man tänker efter, så tar det nog inte många sekunder att låsa det igen. Hehe, jag fick lite dåligt samvete nu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har faktiskt funderat på exakt samma sak...
Skickar ibland ett tack, men hoppar över det med jämna mellanrum a exakt samma anledning som du. Men eftersom det verkar som att ett tack aldrig kan skada, så ska jag nog börja skicka ett oftare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Som många andra har sagt så är ett tack väldigt uppskattat om man jobbar som support, även om det är per e-mail.
Personligen så kan jag inte vara otrevlig mot en support efter att själva jobbat där, och man får en insikt i hur jobbigt dom faktiskt kan ha det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är ett bra bemötande man fått så är tack något man borde kosta på sig, vill du inte ha det själv när du gjort något bra?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|