FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Interface & tartareandesire, ni har båda rätt på sätt och vis. Efter att vi på Binero uppmärksammade deras (och flera andra webbhotells) fula avtalsvilkor så har de ändrat dessa. Men de praktiserar fortfarande negativ avtalsbindning. Det innebär att man MÅSTE säga upp sitt abonnemang hos Loopia. Annars får man krav, hot om kronkalle osv. Det till skillnad från t ex Binero där tjänsterna avslutas om fakturan inte betalas. Så Loopia har tagit två steg fram och ett steg bak.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
JonathanS, du har självklart helt rätt men vet inte om jag skulle vilja kalla deras avtalsvillkor "fula", varken nu eller tidigare. Att man måste säga upp ett tecknat avtal är ju inte speciellt konstigt heller. Faktum kvarstår dock att de (Loopia) numera inte har någon uppsägningstid. Säger man upp avtalet innan dess utgång så förnyas det inte. Sedan finns det en viss tröghet i systemet som kanske kan ställa till lite problem. Det finns ju också nackdelar med automatisk uppsägning av avtal även om de går att lösa.
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag slängde in någonstans mellan 30 och 50 domäner hos Loopia, senast inatt, är det någon mer än jag som upplever problem med att registreringen tar lång tid? (15 st domäner är fortfarande inte registrerade...)
Kan tillägga att jag kör på Loopia PrePaid. När jag registrerar hos andra registers går det oftast att räkna antalet minutrar på en hand innan de är registrerade hos .se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Suck, varför storstädade jag igår istället för att hänga på WN, då hade jag inte missat erbjudandet :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan bekräfta att vår succé till kampanj för att fira att vi hanterar 400 000 domännamn har skapat en liten kö av registreringar. Detta då .SE begränsar hur många transaktioner vi får göra emot deras system per tidsperiod. Vi beräknar att denna ska vara hanterad och klar under eftermiddagen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Synd att besserwisser.se är upptagen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För inga av mina domänköp via kontokort är reggade. Gjorde även ett par domänköp via prepay, dessa har registrerats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur långt tid tar det att säga upp webbhotellet då? Inte för jag planerar att göra det nästa år, men kan vara bra å veta om den nite behövs, vill ju inte lägga ut 1000kr på nått jag inte behöver.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|