FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi skickar ganska mycket skrymmande brev, som vi lämnar in på lokala postkontoret. De väger och stämplar dem åt oss, men postpersonalen knorrar och tycker att det är mycket jobb. De vill gärna att vi ska väga och lämna en lista tillsammans med breven så de vet vad de ska ta betalt. Eftersom det tidsmässigt tar längre tid för oss att göra det. Har jag har hittills sagt, ge oss ett bättre pris så ordnar vi det. Men det får de inte göra säger de.
Så min fråga hur gör ni och vilket sätt är billigast och minst jobb med skrymmande brev? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det blir ju billigare om du kör porto betalt och är kreditkund? Okej bara typ 5% men alltid nått. Dessutom borde det gå snabbare nästan även om det är tråkigare att väga paket jämfört med att stå och läsa Du&Co medan någon postslav stämplar åt en
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
synd om postslaven att posta skrymmande brev
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag lämnar alltid in på posten när det gäller mindre kvantiteter. är det riktigt många brev jag skickar vid kampanjer och liknande så kan man ju få betala per Kg prev i bästa fall och då lämnar jag in ostämplade brev men igenslickade med adress, i postnrordning.
Jag tycker posten är skitkrångliga när man vill ha faktura. Det går inte att betala kontantfaktura utan då måste man söka kredit och det blir kreditprövning och hela baletten trots att jag inte är intresserad av kredit, jag betalar cash med kort eller kontanter om det går, förskott funkar inte heller, då får de noja.... Jag skickade en anställd att lämna in på ett annat postkontor än mitt normala och då blev det helpaj i strukturen, det måste lämnas in på ordinarie kontor bla bla bla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har samma problem med skrymmande brev. Börjar bli riktigt segt att stå å vänta varje gång de ska väga alla.
Är även kreditkund men tycker bara det är jobbigare att få en faktura att betala än att betala med kort direkt. Hur svårt kan det vara att fixa en samlad faktura vid månadens slut så man slipper alla verifikationer av postenkvitton ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
xsajt: Testa autogiro. Smidigt med tanke på att de har 10 dagars kredit och skickar påminnelse hit och dit hela tiden.
Det går även att förhandla upp kredittiden men då tar de betalt för detta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Aldrig autogiro för min del, jag har varit med om strukl med detta, då mottagaren drar pengarna fler gånger och ibland helt felaktiga belopp, då tar det skitlång tid att fixa och jag får aldrig kompensation för strulet utan de menar att de var snälla som satte tillbaka de felaktigt dragna pengarna (detta var inte posten dock utan annan mottagare) men Autogiro innebär ju att man medger att motparten har full access att dra alla pengar de vil direkt från mitt konto. NEVER IN MY LIFETIME!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Autogiro visste jag itne ens att de hade. Det kanske vore något, har inga dåliga erfarenheter av det ännu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför väger ni inte skrymmande breven själva? Tar inte alls lång tid. Efter att tag behöver man nästan inte väga dem för att man vet hur mycket x antal produkter väger i ett jiffikuvert.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
På tal om skrymmande brev, Hur stora och / eller vikt ska det vara på ett brev för att det ska vara skrymmande. (Har fått lite olika uppgifter när jag söker på google)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|