FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej hej!
Det är rätt dyrt med kortbetalning har vi märkt. Vi betalar någon procent till banken och några procent till Dibs tror jag om de använder kreditkort, annars fast månadskostnad. Någon som har några tips? Eller lösning på hur man kan få ner kostnaden? Vi erbjuder bara betalning över telefon, med Dibs Virtuella panel eller via faktura. Med stora summor och med många kunder som vill betala så blir detta en del slantar som kan användas till annat, t ex en anställd till. Men jag skulle vilja införa betalning via hemsidan för att göra processen att betala enklare, snabbare. Men jag vill inte göra den dyrare. Tacksam för tips! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det blir nog inte billigare förrän man kommer upp i ordentlig volym och kan avtala lite på priset.
Certitrade är relativt billiga men systemet är väldigt oflexibelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gjorde en liten felberäkning. Det var inte Dibs som var dyra utan det är vårt inlösenavtal till banken som är dyrt. Vi är uppe i stor volym tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Som allt annat så är det en förhandlingsfråga. Begär offerter från andra inlösare och se vart du hamnar. Därefter kan du ta en diskussion med din nuvarande inlösare.
Få företag gillar att bara sänka sina priser utan vidare. Men du kan säkert spara mycket pengar på att omfördela kostnaderna vid varje enskild kortbetalning. Säljer ni dyra varor så kanske du kan förhandla till dig en fast avgift istället för procent. Säljer du billiga varor så kanske du kan förhandla bort den fasta avgiften i utbyte mot en något högre procentuell avgift. Ta sedan reda på vilken typ av kort dina kunder brukar använda och skaffa ett särskilt fördelaktigt avtal för just den korttypen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jag är inne på samma linje som Gustav. Har du en bra volym så ska du inte behöva betala "listpriser". Jag vet att det var någon på en företagarträff som sa att en av de för Sverige relativt nya bankerna som var ganska vänligt inställda till just prisdiskussioner men jag kommer inte på vilken det var (Danske Bank?).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Danske Bank är INTE vänligt inställda till prisdiskussioner av något slag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Spajk - du har inte tittat på: http://www.viatel.se/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du är medlem i Svensk Handel så får du tillgång till ett bra avtal med PBS.
68 öre per transaktion + 1.2% vid kreditkort (både svenska och utländska). Bankkort 0%. Det gäller både för butik, web och telefonorder. Kostnad för PSP tillkommer (DIBS, Auriga, ...) www.svenskhandel.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De verkar rätt bra. Vi betalar idag 2kr per transaktion och 1,15% för kreditkort. Men jag tycker ändå det blir mycket pengar. Det är rätt stora betalningar - 30-100 kkr per betalning. Men folk envisas om att vilja betala över nätet.
Finns det några andra lösningar? eller hur gör ni som driver ehandel, höjer ni priset något för att justera mot ev. kreditkortsbetalning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du kollat på http://www.ehandel.se/kortbetalning/ ?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|