Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Billiga .SE domäner till jul?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-11, 13:52 #71
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Mig veterligen (och jag har själv erfarenhet av det) så anlitar .SE olika ombud för att registrera .se domäner åt sig själva. Vad har du för underlag som styrker ditt påstående om att de inte har betalt för registreringarna?

Denna "typ" av marknadsföring, dvs när ett registry försöker sig på marknadsföring och försäljning mot registranter, missgynnar alla inblandade parter (registry breddas, registrarer missgynnas och registranter förvirras). Den enda marknadsföring ett registry ska syssla med är marknadsföring mot registrarer. Det är helt enkelt den näringskedja som bevisat fungerar bäst.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-11, 14:23 #72
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by JonathanS@Nov 11 2008, 14:52
Mig veterligen (och jag har själv erfarenhet av det) så anlitar .SE olika ombud för att registrera .se domäner åt sig själva. Vad har du för underlag som styrker ditt påstående om att de inte har betalt för registreringarna?

Denna "typ" av marknadsföring, dvs när ett registry försöker sig på marknadsföring och försäljning mot registranter, missgynnar alla inblandade parter (registry breddas, registrarer missgynnas och registranter förvirras). Den enda marknadsföring ett registry ska syssla med är marknadsföring mot registrarer. Det är helt enkelt den näringskedja som bevisat fungerar bäst.
Det är nog mest ett antagande från min sida, möjligen stärkt av att Kontakt-IDt stifte0702-00242 använder [email protected] som e-mailadress - Men mest ett antagande :mellow:

Vad gäller deras "typ" av marknadsföring - håller jag för ovanlighetens skull med dig.
Vad sedan gäller att registrera och länka upp domäner som [internetspelkollen.se] och [iptvkollen.se] till tjänsten - Jag funderar ju iaf lite över syftet med registreringarna..som inte känns solklart.

Det är väl i det närmaste att jämföra med ond tro (registrering i blockerande syfte) gentemot de som håller koll på internetspel och iptv - och är såvitt jag ser det inte relevant med tjänsten överhuvudtaget.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017